Mille poolest erinevad tanklate talvised diislikütused?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tankla.
Tankla. Foto: Elmo Riig / Sakala

Alates esimesest detsembrist peavad kõik Eesti kütusemüüjad olema varustatud külmakindla diisliga, kuid iga tanklaketi kütus on natuke erinev konkurentidest.

Paljud kütusemüüjad alustasid juba varakult tanklate varustamise talvise diislikütusega ja tänaseks on mitme müüja kõik jaamad kütusega varustatud.

Alates 22. novembrist on Alexela, 27. novembrist Neste ja tänasest Circle K kõigis tanklates saadav suurema külmataluvusega diislikütus.

Eestis kehtiva normi kohaselt peab alates 1.detsembrist kuni 28. veebruarini olema kõikides tanklates müügil diislikütus, mille külmataluvus on vähemalt -26° kraadi. Kõik mainitud kütusemüüja müüvad, aga kõrgema külmakindlusega kütuseid.

Alexela diislikütus on -30°C kuni -35°C, Neste kütus -32°C ja Neste Pro Diesel kuni -37°C ning Circle K kütus -32°C.

Alexela tanklates müüdav talvine diislikütus on väärtustatud CleanSystem3 lisandiga, mis hoiab toitesüsteemi puhta, vähendab vahu tekkimist kütuses, tõstab tsetaanarvu, vähendab kütusekulu, parandab määrimisomadusi ja tagab mootori sujuvama töötamise ning parema külmkäivituse.

Circle K reklaamib, et talvine diislikütus miles sisaldab spetsiaalseid lisaaineid, mis võimaldavad saavutada 2,6 protsendi suurust kütusesäästu. Lisaks müüb ettevõte ka premium klassi diislikütust milesPlus, mis lisaks kütusesäästule tagab parema külmkäivituse, puhastab mootorit ning vähendab diiselmootorile omast müra.

Autojuhtidel, kelle sõidukite paagis on veel väiksema külmakindlusega kütust või lausa suvist diislikütust, on soovitatav autopaak täis lasta, et paagis olev kütus saaks külmakindlaga seguneda. Samuti aitab paagi täitmine vältida mootorile kahjuliku kondensaadi teket kütusepaagis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles