Krõpsutootja Balsnack panustab mahetoidule

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Balsnacki juhataja Elmar Rusing uute mahetoodete esitlusel.
Balsnacki juhataja Elmar Rusing uute mahetoodete esitlusel. Foto: Raivo Tiikmaa

Krõpsude ja kartulivahvlite tootjana tuntud Balsnack on otsustanud panustada mahetoidu valmistamisele.

Esimese mahetoodete sarjana tõi firma välja eestimaisest mahejahust hommikusöögikrõbuskid, järgmisena on plaanis kiirpudrud.

Balsnacki juhataja Elmar Rusing rääkis, et Eesti poodides on mahetoodete riiulitel enamasti välismaised tooted ja nüüd on aeg need veidi koomale lükata. Samuti on firmal kavas ise välisturgudele tungida. Seetõttu võetakse mai lõpus ette retk Poola Varssavisse, kus toimub üleeuroopaline mahemess Organic Marketing Forum. Messilkäiguga on firma rahul siis, kui sealt leitakse endale kindel partner.

Seda enam, et Ääsmäel 150 kilogrammi tunnis mahekrõbuskeid tootvale tehasele on oodata laiendust. PRIA-lt saadud 53 000 euroga hakatakse juunis tehasele ehitama 500 ruutmeetri suurust laiendust. Uuele pinnale seatakse sisse just mahetootmine.

Praegu teeb firma tavalisi ehk mittemahe kamapalle ja uusi mahekrõbinaid ühe ekstruuderiga. Ekstruuder on masin, mis surub jahu graanulikujulisteks krõbinateks. Et mahe ja mittemahe üht masinat kasutades segi ei läheks, tuleb seda üleminekul põhjalikult pesta.

Rusingu sõnul on nende eesmärk kolme aasta pärast toota igale eestimaalase üks pakk mahetoitu päevas ehk siis ligikaudu miljon pakki kuus. Kuna mahetooted on enamasti kallid ja eestlaste rahakott praegu üsna õhuke, võib seda plaani ehk liiga optimistlikuks pidada. Rusingul on aga tagataskus oluline trump – mahekrõbuskid ei ole tavalistest hommikusöögihelvestest märkimisväärselt kallimad.

«Mahetoode ei ole eksklusiivne toode, see peab olema taskukohane ja kättesaadav,» sõnas ta.

Hinnaeelist peab firmajuht võtmeks ka välisturgudele murdmisel. Rusingule teadaolevalt maksab näiteks Soomes 125-grammine mahekrõbuskipakk üle nelja euro. Balsnack suudab neid pakkuda kordi odavamalt.

Mahetoidu ja uute krõbuskite tarbijaskond võiks firma visiooni järgi olla üsna lai – ligi aastastest lastest kuni kõrges eas daamide-härradeni. Samas jäi Rusing realistlikuks ja tunnistas, et ilmselt ei suuda nad suurtele hommikusöögihiidudele, kes meelitavad sööjaid magusaga, vastu hakata. Balsnacki toodetele annab maitset vaid jahu, midagi muud tootes pole. Hernekrõbuskitel on hernejahumaitse, rukkikrõbuskitel rukkijahu maitse. Rusing märkis, et krõbuskitele võib sööja ise suhkrut juurde panna või mett või hoopis midagi soolasemat. Neutraalne maitse annab selleks hea võimaluse.

Mahetoit Eestis

  • Mahetoidu kasvatamise all on Eestis ligi 120 000 ha põllumajandusmaad.
  • Mahetoidu osakaal müügist on Eestis ligikaudu 1 protsent.
  • Kohalik Eesti mahetoodang moodustab jaekäibest 0,26 protsenti.

Allikas: põllumajandusministri Helir –Valdor Seederi ettekanne toiduainetööstuse aastakonverentsil

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles