Tele2 lõpetas tarbijakaitseameti nõudmisel alusetu tasu küsimise (1)

Taavi Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tele2 esindus.
Tele2 esindus. Foto: Viktorija Savicka/

Tarbijakaitseametisse laekunud kaebuste põhjal selgus, et Tele2 võimaldas tarbijatel võlgnevuse  likvideerimiseks sõlmida maksegraafikuid, kuid jättis samal ajal teenused piiratuks ja nõudis siiski täismahus kuutasu maksmist.

Ameti hinnangul on Tele2 tingimused tarbijat ebamõistlikult kahjustavad, mistõttu alustas amet menetluse, mille tulemusena muutis Tele2 maksegraafiku protseduuri. Tele2 võimaldas oma klientidel võlgnevuse likvideerimiseks sõlmida maksegraafikuid, kuid jättis samal ajal teenused piiratuks ja nõudis täismahus kuutasu maksmist.

Tele2 on nüüdseks kinnitanud, et jätab maksegraafiku sõlmimisel kuumaksu väärtuses teenused avatuks ja sätestab täiendava teenuse kasutuse limiidi paketiväliste teenuste tarbimiseks, näiteks parkimise eest tasumiseks vms. Sideteenus piiratakse, kui klient seda soovib.

Tarbijakaitseamet juhib tarbijate tähelepanu, et eelkõige tuleb võlgnevusega seotud probleemide ja täiendavate kulutuste tekkimise vältimiseks tasuda arved õigeaegselt. Kauplejal puudub otsene kohustus võlgnevust ajatada ning võimaldada selle tasumist osade kaupa. Sellise kokkuleppe (maksegraafiku) sõlmimisel tuleb järgida seaduses sätestatud nõudeid ning kokkulepitavad tingimused ei tohi olla tarbijat ebamõistlikult kahjustavad.

Olukorras, kus maksegraafik on sõlmitud ja uutes tasumise tähtaegades on kokku lepitud ning tarbija järgib korrektselt endale võetud kohustusi, ei ole õiguspärane hoida tarbijale sideteenuseid piiratuna ning samaaegselt nõuda täismahus kuutasu maksmist, teatab Tarbijakaitseamet. Vastasel juhul peaks tarbija maksma teenuste eest, mida ta reaalselt ei ole saanud ning võimalikku majanduslikult raskesse olukorda sattunud tarbija olukord muutub veelgi koormavamaks. Sideteenused tuleb jätta piiratuks tarbija soovil, vältimaks täiendavate rahaliste kohustuste tekkimist. Kui sideteenuseid on piiratud, ei tohi nõuda tarbijalt täismahus kuutasu maksmist.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles