Mida teha, kui tellitud kiirtoit antakse poolikult kaasa? Lugeja, saada oma kogemus!

Burger.

FOTO: Irmantas Gelūnas/

McDonalds, Hesburger ja tarbijakaitseamet annavad juhiseid, mida teha siis, kui avastad kodus, et klienditeenindaja andis kaasa pooliku tellimuse.

Paljud on seda ebameeldivat olukorda kogenud. Liigud pärast väsitavat tööpäeva koju ja laiskusele järele andes otsustad kodus pliidi ees askeldamise asemel võtta mõnest kiirtoidukohast söök kaasa. Tellid ja maksad ning saad toidu kätte. Kodus aga avastad, et kotis on ainult jook ja friikartulid, aga burgerit pole.

Mida teha? Kas minna tagasi kiirtoiduketi müügipaika ja tulla sooja burgeriga tagasi, et siis külmi friikartuleid kõrvale süüa või leppida kaotusega ning lubada endale, et järgmine kord kontrollid, kas kõik tellitud kaup on kotis.

Tarbijakaitse kommunikatsiooniekspert Pille Kalda nõustab, et kui tarbijal on pretensioon toidu puudumise või toidu söögikõlblikkuse ja kvaliteedi suhtes, siis tuleb tarbijal see kohe esitada kauplejale ja sõltuvalt asjaoludest jõuda omavahel kokkuleppele. «Toidu kaasaostmise puhul tuleks tarbijal müügikohas tellimus üle vaadata ja veenduda, kas ostetud toit vastab tellimusele. See väldiks hilisemaid vaidlusi, kas tegemist võis olla teenindaja veaga või tarbija valeväitega,» vastab Kalda. Ta ütleb, et hiljem on tarbija esitatud pretensiooni puuduliku tellimuse kohta keeruline tõendada.

«Kui kaupleja on tellimuse täitnud osaliselt, ei ole tarbijal õigus esitada kauplejale uut tellimust, vaid tarbija saab nõuda puudu olnud tellimuse eest raha tagasi või annab kaupleja tarbijale puuduolevad tooted,» vastab kommunikatsiooniekspert, kes lisab, et taolisi pöördumisi tarbijakaitsesse laekub harva.

Juhul kui tarbijal on küsimusi toidu kvaliteedi või toidu käitlemist puudutaval teemal, tuleb tarbijal pöörduda veterinaar- ja toiduameti poole.

Kuidas soovitavad restoranid tegutseda?

Hesburgeri rahvusvahelisee arenduse ja turunduse direktor Ieva Salmela kommenteerib, et selliseid juhtumeid tuleb ette, aga mitte kuigi tihti. Tema sõnul on kõige kiirem ja operatiivsem viis oma probleemile lahendus leida kirjutades kodulehel olevale tagasiside vormile või võtta ühendust sama restoraniga, kust eine osteti. Kõikide restoranide kontaktid on ettevõtte kodulehel. «Mida ja kui palju kompenseeritakse, sõltub igast erijuhust, kui teema  läbi vaadatakse.»

McDonaldsi Baltikumi tegevdirektor Vladimir Janevski sõnas samuti, et paluvad toidust ilma jäänud klientidel nendega ühendust võtta ja iga juhtumiga tegelevad nad eraldi. Kõik kaebused saab saata McDonalds Eesti restoranide üldaadressile info@ee.mcd.com.

Hea lugeja, anna teada, mida oled sina ette võtnud, kui oled kiirtoiduketist endale puuduliku tellimuse saanud ja kuidas sinu juhtum lahenes! Oma loo võite edastada e-postkasti vihje@postimees.ee või artikli alla kommentaaridesse.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Loe ka neid

Tagasi üles