Uuring: Eestis koolitatakse liiga vähe transpordi ja logistika juhte ning tippspetsialiste

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Transpordis ja logistikas jääb tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks puudu juhtidest ja tippspetsialistidest ning ostuspetsialistidest, selgub OSKA uuringust.

Uuringu ühe autori, OSKA analüütik Anneli Leemeti sõnul prognoositakse transpordi ja logistika juhtide ja tippspetsialistide ametikohtadele tulevikus kasvu. «Seoses tehnoloogia arengu ning tiheneva konkurentsiga kasvab strateegilise juhtimise tähtsus. Tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks on vaja enam koolitada kõrgharidusega tippspetsialiste, nagu hanke-, tarneahela- ja logistikajuhid ning transpordiplaneerijad,» selgitas Leemet.

Uuringust selgub ka, et logistika ettevõtjad tunnevad puudust ostuspetsialistidest, keda Eestis ei koolitata. Liiga palju koolitatakse aga logistika õppekavadel transpordikorraldajaid, kellest osa võiks omandada hoopis ostuspetsialisti eriala.

Kordades rohkem, kui neile tulevikus erialast tööd jätkub, koolitatakse mootorsõidukite ja keretööde tehnikuid. Uuringus tehakse ettepanek vähendada neil erialadel kutsehariduses koolituskohti ning koolitada rohkem liikurmasinate tehnikuid.

Transpordis, logistikas, mootorsõidukite remondis ja hoolduses kokku vajatakse aastas umbes 1300 uut töötajat, järgneval kümnendil tööjõuvajadus  tõenäoliselt veidi kahaneb. Suurim vähenemine ootab ees mootorsõidukite remondi ja hoolduse ametikohti (kokku 8 protsenti), kus vajatakse aastas 137 uut töötajat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles