Neuromarketing aitab tarbija ostukäitumist mõista

Neuroturundust uurivate Oxfordi ülikooli teadlaste eesmärk on tuua esile, kuidas tarbijad erinevates tingimustes kaupu ning teenuseid hindavad, ostuvalikuid kaaluvad ja ostuotsuseid teevad.

FOTO: SCANPIX

Neuroturundus on turunduse valdkond, mis ühendab aju-uuringud ja turunduse. Eesmmärk on tuua esile, kuidas tarbijad erinevates tingimustes kaupu ning teenuseid hindavad, ostuvalikuid kaaluvad ja ostuotsuseid teevad.

Neuroturundust uurivad Oxfordi ülikooli teadlased kasutavad tarbijate ostukäitumise uurimiseks ajukuvamise meetodeid ning mõõtmistehnoloogiat, et uurida närviprotsesse, mis on tehtavate valikute aluseks, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator  Science Daily kirjutatut.

Neuromarketing annab detailset informatsiooni tarbijate eelistuste kohta ning selle kohta, millised turundustegevused stimuleerivad ostukäitumist, mis omakorda võimaldab teha efektiivsemaid tooteesitlusi.

Ka annab see väärtuslikke vihjeid, kuidas parima hinna eest parimas kohas reklaami teha ning vähendab ebaõnnestunud toodetele marketingi tegemise riski.

Selle asemel, et tugineda sihtrühmadele, pakub neuromarketing ekspertide arvates organisatsioonidele turunduskampaaniate kujundamiseks objektiivset tõestusmaterjali otse tarbija ajust.

Turunduse «neuropöördele» valgust heitva uuringu käigus viiakse läbi vaatlusi, küsitlusi ning dokumentaalne analüüs.

Lisaks sellele võtab kriitiline hinnang arvesse ja võrdleb, kuidas erinevad turu-uuringute tehnikad võivad mõjutada tarbijaid ja tarbimiskäitumist.

Uuringul on kaugeleulatuvad järelmid teadmiste osas, kuidas inimesed oma otsuseid teevad, milline on selle juures aju roll ning millised muud tegurid igapäevaseid otsuseid mõjutavad.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles