E-poest toidu tellimise müüdid ja tegelikkus

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

TOIDUKOTT; TALLINN, EESTI, 27MAY12. Toidukott; komplekt kahele inimesele kolmeks

FOTO: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Kuigi e-supermarketitest toidu tellimine on Eesti inimeste seas üha enam populaarsust võitmas ja seda võimalust pakuvad ka järjest rohkemad poed, on see paljude jaoks veel hall ala, millega seoses on levinud nii mõnedki müüdid.

Poodidele kullerteenust pakkuv DPD koondas senise kogemuse põhjal kokku enamlevinud eksiarvamused toidupoest tellimuste tegemise kohta.

  1. E-poest toidu ostmine on tülikas, lihtsam on ise kohale minna.

    Pigem võib internetist toidu tellimist pidada mugavamaks, sest e-poed ja kaubatarnijad pingutavad selle nimel, et teha ostuprotsess tellijale just võimalikult lihtsaks ja aega säästvaks. Üldjuhul tuleb esmalt poe veebilehelt või nutitelefoni mobiiliäpist valida sobiv tarneaeg ja kättesaamise koht, seejärel valida kaup, lisada see virtuaalsesse ostukorvi ning lõpetuseks oma tellimus kinnitada ja selle eest tasuda. Mitmes veebipoes saab ka oma lemmikvalikud salvestada, et edaspidi oleks protsess veelgi kiirem. Eriti mugav on kojukandeteenus siis, kui korraga soovitakse osta suurem kogus kaupa.
     
  2. Toidukotist võib leida halbu üllatusi peagi riknevate kaupade näol.

    Poe komplekteeritavasse toidukorvi ei valita suvalisi asju, vaid jälgitakse hoolikalt, et kõik oleks värske ja kvaliteetne. Ostud toimetatakse kohale spetsiaalselt toidukaupade veoks mõeldud kullersõidukitega, mis lähtuvad toidu säilitamistemperatuurist, olgu selleks +2 või -18 kraadi. Nii jõuab ka jäätis kohale täpselt nii nagu peab, mitte tilkuva ega sulanuna, mis võib aga juhtuda siis, kui ise poest jäätist ostes kohe koju ei kiirusta.
     
  3. E-poes on väike tootevalik.

    Enamus e-toidupoodide valik on samaväärne füüsiliste kaupluste omadega ning ka e-poest saab kätte kõik vajaliku toidu- ja esmatarbekaupadest. Lisaks täiendatakse kaubanimekirju pidevalt.
     
  4. Tellimus saabub mulle ebasobival ajal.

    E-poest tellides valib klient endale esmalt sobiva kahetunnise ajavahemiku, millal talle sobib saadetist vastu võtta. Kui kuller on kauba poest peale võtnud, siis saab klient SMS-sõnumi, kus on eelnevalt valitud kahetunnise akna sees täpsustatud kulleri saabumise aeg juba tunnisesse vahemikku. Näiteks: klient valis ajaaknaks 12:00-14:00, kulleri sõnum kitsendab aga saabumise ajaks 12:30-13:30.
     
  5. Kuller toob ostud küll maja ette, kuid sealt edasi tuleb ise tassida.

    Üldjuhul toimetab kuller toidukoti tellijale ukseni, sealhulgas ka korrusmajades. Lifti puudumisel või rikke korral on uksest-ukseni teenus tagatud DPD kulleritel viienda korruseni. Samuti tuleb arvestada piirangutega kauba vanalinna toimetamisel, seal kehtib sissesõidukeeld ning tihe graafik ei võimalda paraku kulleril jalgsi vanalinna läbima hakata. Teiste kullerifirmade tarnepoliitikad võivad siiski mõneti erineda.
Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles