Idee: väljasurnud bussiliine hakkab asendama postiljon (5)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljdues maakohatades tuleb juba praegu buss kohale ettetellimise peale.
Paljdues maakohatades tuleb juba praegu buss kohale ettetellimise peale. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tulevikus võib maarahvast hakata linna sõidutama bussijuhi asemele ka postiljon või kaupmees, selline idee on praegu Saaremaal kaalumisel.

«Oleks vaja kaasa aidata maainimeste liikumisele ja see projekt toetabki elu ääremaadel,» rääkis Saarte Häälele majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Pirko Konsa.

Konsa väitel on näiteks Coop ja Omniva valmis oma teenuseid pakkuma. Kui nad teavad inimeste transpordivajadusi, siis võivad nad soovijaid oma autode peale võtta.

«Oleme sel teemal arutanud ja projekt on meie jaoks kindlasti huvitav, kui hetkel on tegemist veel liiga algjärgus oleva projektiga ning midagi konkreetsemat välja tuua on vara,» ütles Omniva pressiesindaja Mattias Kaiv Postimehele.

Coopi pressiesindaja Martin Miido sõnul on teemat arutatud ja  projekt on poeketi jaoks kindlasti huvitav, kui praegu on tegemist veel liiga algjärgus oleva projektiga ning midagi konkreetsemat välja tuua on vara.

Saarlaste idee järgi jääksid bussid liinidel ikka sõitma, uus lahendus hakkab toimima paralleelselt.

Pirko Konsa lisas, et kuna Saaremaa on merega piiratud, siis sobib see koht katseprojektiks kõige paremini.

Projekti üks eestvedajaid, tarkvarainsener Aare Lapõnin ütles, et vajalik platvorm luuakse eraalgatusega. «Kui projekt tundub saarlastele hea, siis võtame tehnoloogilise lahenduse enda peale,» rääkis ta. Lapõnini sõnul oleks juunis süsteem valmis, sest eeltöö on tehtud.

Nõunik Konsa lisas, et ettevõtjatel on siis, kui projekt Saaremaal õnnestub, ärihuvi minna seda ka mujale müüma. «See on ühel hetkel palju väärt, aga me ei tee seda saarlaste arvelt. Maanteeamet hakkab seda tulevikus haldama, teenuste liitmisel tekib vaba turumajanduse konkurents,» selgitas ta.

Saaremaa valla transpordinõuniku Karl Tiitsoni hinnangul võib projekti käivitamisel saada suurimaks takistuseks Eesti seadusandlus ja küsimus on, kas seda muudetakse, ehk mis selles osas siis üldse saama hakkab.

«On olemas kindlad nõuded ja inimesed peavad transporditeenuse osutamiseks õiguse taotlema, sest ei saa nii, et hommikul mõtlen ja võtan kohe kellegi kaasa. Sa pead ikkagi protsessi enne läbi käima, sinu auto peab mingitele nõuetele vastama,» selgitas Tiitson.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles