Circle K ja R-kiosk tõstsid kohvihinda

Topsikohv.

FOTO: Evgeny Kostsov/PantherMedia / Evgeny Kostsov

Circle K ja R-kiosk uus hinnapoliitika on sattunud sotsiaalmeedias kriitika alla – tõstetud on kohvi hinda.

«Hinnatõus või -langus? Kõigepealt näen silti, et oma topsiga –10 protsenti (s.o 1.80). Mõtlen, et kuigi võit väga suur ei ole, siis ju ikkagi säästame loodust (ja ehk siis järgmine kord see oma tops ikkagi kaasa võtta). Kui just pole jälle proovime-korraks-pakkumine. Jõuan maksma ja selgub, et Circle K kohv 2.20. 2.20 eest lubatakse süda soojaks teha. Circle K kirjutas, et toetavad Kingitud Elu. Niisiis heategevuslik hinnatõus.» postitas üks Circle K klient oma Facebooki lehele.

Postituse all olevatest kommenaaridest selgub, et hinda tõstnud ka R-kiosk. Nimelt lubavad kohviautomaatide juures olevad sildid annetada iga kohvi pealt viis senti heategevusse, samas kui kohvihinda on 20 senti tõstetud.

«Circle K ja vähiravifond «Kingitud Elu» on koostööd teinud juba alates 2016. aastast ning me pole kunagi kohvi hinnatõusu ja heategevust omavahel sidunud. Kohvi hind on tõusnud eelkõige piimahinna kallinemise tõttu,» kommenteeris Circle K turundusjuht Diana Veigel.

R-kiosk.

FOTO: Lugeja pilt

Veigel kinnitas, et selle nädala alguses tõusis Circle K teenindusjaamades pakutava kohvi hind. 20-sendine hinnatõus on Veigeli sõnul tingitud tingitud mitme teguri koosmõjust, millest kaalukaim on piimahinna järjepidev kasv Eesti turul.

 «Novembris 2017 oli toorpiima hind võrreldes aastataguse ajaga 15,4 protsenti kallim, võrreldes kahe aasta taguse ajaga on piima hind tõusnud koguni 45 protsenti. Poes on piima hind tõusnud aastaga 18 protsenti,» sõnas Veigel ja lisas, et kuna Circle K müüdavatest kohvidest 80 protsenti on piimakohvid, siis sundis piima hinna pidev kasv ka Circle K-d oma hindu korrigeerima.

Ühtlasi mõjutab Veigeli sõnul müüdavate kohvijookide hinda üldine elukalliduse tõus ja erinevate kulude kasv, sealhulgas tööjõukulude kasv.  «Circle K on viimasel kolmel aastal tõstnud igal aastal töötajate palka ligikaudu  üheksa protsenti, et väärtustada oma töötajaid ning hoida palku konkurentsivõimelistena,» selgitas ta.

R-kioski peakoka Riho Aunroosi sõnul tõstis R-kiosk aasta alguses mõningates kesklinnades paiknevates väikepoodides kohvi hinda, tulenevalt tööjõukulude kasvust ja ümberkadusete kohvikute hinnatasemest. Hinnad muutusid 23 R-kioskis 25-30 senti. «Seitsmekümnes R-Kioskis jäid hinnad endisele tasemele,» sõnas Aunroos.

Tagasi üles