Restoranid otsivad ümbrikupalga vastu võideldes koostööd maksuametiga

Elisabeth Kungla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Restoran.
Restoran. Foto: SCANPIX

Hotellide ja restoranide liit on aastaid olnud mures ebaausa konkurentsi pärast, mis ümbrikupalga tõttu valitseb. Maksuamet on pakkunud välja lahendusena idee ühendada toitlustusasutuste kassasüsteem maksuametiga.

Kui möödunud aastal võttis maksuamet fookusesse ümbrikupalga probleemi ehitussektoris, siis tänavu võetakse ette restoraniäri, kirjutab ERRi uudisteportaal.

2016. aastal jäi riigil ainuüksi restoranides makstud ümbrikupalkade tõttu saamata hinnanguliselt 22 miljonit eurot. «Ümbrikupalk on, ma arvan, on kogu Eesti maksukeskkonnas meie jaoks kõige põletavam probleem,» kommenteeris maksu- ja tolliameti peadirektor Valdur Laid.

Hotellide ja restoranide liit soovib saavutada olukorra, kus kõik sektoris tegutsevad ettevõtjad maksaksid ausalt nii palka kui makse ja kuigi idee restoranide kassasüsteemi ühendamisega otse maksuametisse on liidu hinnangul jõuline, ei pea nad seda eesmärgiks omaette, sest kes petta tahab, leiab selleks viisi igal juhul. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles