Euroopa Komisjon: kohustuslikud tarbijaõigused peaksid kehtima ka Facebookis kaubeldes

FOTO: Niall Carson/PA Wire/PA Images

Euroopa Komisjoni manitses neljapäeval sotsiaalmeediaettevõtjaid, eelkõige Twitterit ja Facebooki, tegema rohkem, et täita Komisjoni ja liikmesriikide tarbijakaitseasutuste eeskirju.

Neljapäeval avalikustati muudatused, mille Facebook, Twitter ja Google+ on teinud oma teenuste tingimustesse, et viia need vastavusse Euroopa Liidu tarbijakaitse-eeskirjadega, teatas Komisjon, lisades, et muudatustest võidavad üle 250 miljoni sotsiaalmeedia kasutaja Euroopas.

Muudatuste kohaselt ei tohi tarbijatelt nõuda loobumist kohustuslikest EL-i tarbijaõigustest, nagu õigus veebis tehtud ostust taganeda. Samuti saavad tarbijad esitada oma kaebused Californias asuva kohtu asemel Euroopas ning sarnaselt veebiväliste teenuseosutajatega võtavad platvormid endale õiglase osa kohustustest EL-i tarbijate ees.

Kuid nende muudatustega täidetakse EL-i tarbijakaitse-eeskirju vaid osaliselt, nentis Komisjon.

«Mul on hea meel, et EL-i tarbijakaitse-eeskirjade jõustamine riiklike ametiasutuste poolt on vilja kandnud, sest mõned ettevõtjad on asunud oma platvorme tarbijatele turvalisemaks muutma,» ütles õigus- ja tarbijaküsimuste ning soolise võrdõiguslikkuse volinik Věra Jourová.

«Ent on vastuvõetamatu, et selleks kulub nii palju aega. See on omakorda kinnitus sellele, et meil on vaja «uut kokkulepet tarbijatega». EL-i tarbijakaitse-eeskirju tuleb järgida ja kui ettevõtjad ei täida nõudeid, peaksid järgnema sanktsioonid,» jätkas ta.

Komisjon tõi välja, et kui Google'i viimased ettepanekud tunduvad olevat kooskõlas tarbijakaitseasutuste esitatud üleskutsetega, on Facebook ja eelkõige Twitter käsitlenud vaid osaliselt selliseid olulisi küsimusi nagu nende vastutus ja kasutajate teavitamine võimalikust sisu eemaldamisest või lepingu lõpetamisest.

Tagasi üles