Uued laevad sõidavad Hiiumaa liinil meelega aeglaselt

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Hiidlased on pahased, miks ei läbi uued laevad vahemaad saare ja mandri vahel tunni ajaga, nagu nende ehitamisel lubati, vaid on merel pool tundi kauem, laevafirma tunnistab venimist.


Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul näitab uute laevade võimekust nende võimsus, mis tagab hea jääläbivuse, ilmastikukindluse, paindliku ja kiire manööverdamise ning võtab vajaduse laeva
ümber pöörata.

Ta tõdeb, et see kõik kokku võimaldab tehniliselt sõita kiiremini kui seniste laevadega: «Uue laeva puhul ongi räägitud sellest, et nüüd on loodud võimalus luua täiesti uus ja tihedam sõidugraafik, kuna laev on võimeline sõitma kiiremini.»

Treiel möönab, et kui tänase graafiku juures laevad kiiremini sõitma panna, siis tekib neil sadamates 45-50 minuti pikkune paus, mis on vedajale väga kulukas. «Uued laevad on ökonoomsed siis, kui nad on töös. Laeva sõiduaeg on sõltuv graafiku tihedusest. Lossimiseks-laadimiseks peab jääma 10-15 minutit,» selgitab ta.

Väinamere Liinid tegi juba möödunud kevadel ettepaneku minna uue laevaga üle tihedamale, kolmetunnisele sõidugraafikule, mis tähendaks ülesõiduaega keskmiselt 1 tund ja 15 minutit.

Läbirääkimised tihedama ja kiirema graafiku üle on kestnud pikalt ja tänaseks on Hiiumaa otsustajad vähemalt suve tippajaks 20.06-21.08 nõustunud graafikuga, mille järgi uus laev hakkab väljuma iga 1,5 tunni järel. Graafikukohaseks liikluseks tähendabki see keskmiselt tunni ja veerandi pikkust ülesõiduaega. See peaks rahuldama kõigi vajadused.

«Me töötame aastaringse kolmetunnise graafiku nimel, mis on nii reisijate kui vedaja ühishuvi ja loodetavasti see ka lähiajal realiseerub,» lausus Treiel.

Hetkel sätestab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Väinamere Liinide vahel sõlmitud leping, et reisiks ettenähtud aeg koos sõitjate pardalevõtuks ja pardalt lahkumiseks ning sõidukite lastimiseks ja lossimiseks kuluva ajaga ei või ületada tavapärastes ilmastikuoludes Rohuküla-Heltermaa liinil kahte tundi. Seega, kui vedaja teeb ülesõidu tunni ja 45 minutiga ja kulutab laadimiseks ja lossimiseks kokku 15 minutit, ei ole see lepinguga vastuolus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles