Või on toidulaual jälle popp

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Võiriiul poes

FOTO: ELMO RIIG/SAKALA/

Tarbijad mitte ei söö rohkem võid, vaid nad on nõus selle eest ka rohkem maksma.

Või globaalne jaemüük kasvab sel aastal 2,9 protsenti 19,4 miljardi dollarini, müügi maht kasvas aga 1,9 protsent, kirjutab Bloomberg kaubandusturu analüüsikeskuse Euromonitor International raportile tuginedes.  

Nõudluse kasvu põhjuseks või, koore ja teiste piimarasvade järele on uuringud, mis näitavad, et piimarasv on tervisele vähemriskantne. Nõudlus kasvab vaatamata möödunud aasta septembris toimunud hinnarekordile.

«Tarbijad nõuavad üha rohkem piimasaadusi, kui nende dieetides võib olla rohkem rasva, mis tähendab, et või on nende laual tagasi,» ütles Bloombergile Taani piimatööstuskontserni Arla Foods asepresident turunduse ja innovatsiooni alal Hanne Søndergaard Bloombergile.

Ajavahemikul 2012 kuni 2017 kasvas või jaemüük Põhja-Ameerikas keskmiselt seitse protsenti aastas. Euroopas oli kasv samal perioodil kaks protsenti aastas.

Kui 1980ndatel aastatel ulatus või globaalne laoseis kahe miljoni tonnini, tänaseks on see langenud 0,3 miljoni tonnini ehk vähem kui 12 päeva varule. Koos suure nõudlusega paljudel turgudel hoiab laoseisu kahanemine.

Euroopas kerkis või hind möödunud aasta septembris 6500 euroni tonn võrrelduna 2350 euroga 2016. aasta märtsis. Eelmise aasta viimases kvartalis või hind siiski langes, aga selle aasta algusest on hakanud kerkima.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles