8 ebaõnnestunud toodet suurtelt karastusjookide tootjatelt

Coca-Cola.

FOTO: Caro / Andreas Bastian/Caro / Andreas Bastian

Eile teatas Coca-Cola, et lisab Jaapanis oma tootesegmenti ka alkohoolsed joogid. See ei ole aga esimene kord, kui mõni karastusjoogihiid maitsetega mängib.

Mitte kõik uued tooted ei ole edukad, kuid on mõningad erilised maitsed, mis väärivad tähelepanu. Siin on nimekiri ebaõnnestunud Pepsi ja Coca-Cola toodetest:

Beverly

1969. aastal turule tulnud Beverly oli Itaalia aperitiiv. See oli mõeldud enne eine söömist isu tekitamiseks, kuid konkurendid nagu Campari ja San Pellergino edu tõttu pidi Coca-Cola joogi tootmise 2009. aastal lõpetama.

Lemon-Line Slice

Pepsi tuli 1984. aastal välja Lemon-Lime Slice karastusjoogiga, mis pidi võistlema Coca-Cola Sprite ja 7-Up joogiga. Esialgse toote müüginumbrid olid nii suured, et ei läinud kaua aega, kui Pepsi lisas tootesegmenti ka teisi maitseid, nagu näiteks õuna, greibi, passiooni, mandariini, maasika, kirsikoola jne. 1987. aastaks oli 3,7 protsenti karastusjookideturust Slice käes, kuid veidi rohkem kui aastapärast see kukkus kaks protsenti. Slicele sai hukatuslikuks kõrge tootmishind ja ühtlasi tuli Coca-Cola välja konkureerivate toodetega, mis olid odavamad. Lemon-Lime Slice võeti toodangust maha 2003. aastal ja asendati Pepsi Sierra Mistiga.

New Coke

1985. aastal otsustas Coca-Cola muuta enda klassikalise koola retsepti ja tulla turule uuema ja magusama versiooniga, mis hakkaks võistlema Pepsiga. Pimetestides eelistasid inimesed uut magusamat koolat vanale, kuid kolm kuud pärast muutust otsustas ettevõte siiski tagasi pöörduda vana retsepti juurde.

Mountain Dew Sport

Pärast väga kallist turundust 1989. aastal, tutvustas Pepsi Mountain Dew Sport karastusjooki. Tegemist oli Mountain Dew maitselise spordijoogiga, mis sisaldas kõigest kaks kalorit. 1991. aastal pidid nad joogi tootmise lõpetama, sest müük ei edenenud.

OK Soda

See toode toodi turule 1993. aastal, et võita X generatsiooni noori. OK Soda purkidel olid erinevad illustratsioonid ja nende üldine idee oli, et X generatsioon on küüniline ja pettunud. Sloganiks sai «Kõik saab korda» ja sellel oli isegi oma manifest. Tootmine lõpetati 1995. aastal.

Pepsi Wild Bunch

1991. aastal otsustas Pepsi tuua turule kolm uut maitset, is pidid muutma karastusjookide eelistusmaitseid. Pepsi Wild Bunch jookide komplekt sisaldad maasika, troopika ja rabarberi maitset. Ainukene suur miinus oli see, et neid müüdi koos kolmeses komplektis, seega kui sa tahtsid ühte pudelit maasikamaitselist jooki, siis pidid ostma ka troopika- ja rabarberimaitselise joogi. Toode oli müügil vähem kui aasta.

Coca-Cola Blak

Kofeiin karastusjoogis? Coca-Cola töötas selle retsepti kallal kaks aastat ja 2006. aastal tuligi välja karboniseeritud kohvijoogiga. Loodeti, et sellest saab kõva konkurent Premium klassi kohvitootjatele, kuid kõigest aasta aega hiljem tuli joogi tootmine lõpetada.

Coca-Cola Plus

Pärast enam kui kümneaastalist uurimus- ja arendustegevust lasi Coca-Cola välja esimese Jaapani toidustandartide FOSHU  poolt heaks kiidetud karastusjoogi. Kalori- ja suhkruvaba jook sisaldas kiudaineid, mis aitasid vähendada rasvade imendumist ja stabiliseeris veresuhkru taset.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Loe ka neid

Tagasi üles