Toidutööstusgigant loobub puurikanade munade kasutamisest

The logo of the Unilever group is seen at the Miko factory in Saint-Dizier, France, May 4, 2016. REUTERS/Philippe Wojazer/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD JULY 18" FOR ALL IMAGES

FOTO: © Philippe Wojazer / Reuters/REUTERS

Toidutööstuse gigant Unilever teatas, et võttis vastu globaalse otsuse loobuda oma tarneahelas puurikanade munade kasutamisest hiljemalt aastaks 2025. Euroopas ja Põhja-Ameerikas jõustub see otsus juba aastaks 2020.

«Töötame aktiivselt eesmärgi poole hankida 100 protsenti munadest vaid puurivabadest kanapidamise süsteemidest hiljemalt aastaks 2025, Euroopas oleme seadnud eesmärgiks aasta 2020,» sõnas Unileveri hankedirektor Dhaval Buch. «Unilever ei ole küll suurim munade ostja globaalsel turul, kuid loodame siiski, et meie otsus aitab kaasa progressile kanade pidamises globaalsel tasandil. Läbi Unileveri Jätkusuutliku Põllumajanduse Eeskirja jätkame aktiivselt kanade heaolustandardite parandamist läbi enda tarneahela ning ka globaalset tarneahelat mõjutades.»

Unilever oli üks esimestest rahvusvahelistest korporatsioonidest, kes koostöös loomakaitseorganisatsioonidega alustas aastal 2015 oma tarneahelasse ja tootmisesse puurivabade munade hankimist. Lääne-Euroopas on Unileveri Hellmann's-i, Amora ja Calvé brändid olnud puurivabad juba aastast 2009. Juba aastal 2016 pärines 53 protsenti Unileveri globaalselt kasutuses olevatest munadest puurivabades süsteemides peetavatelt kanadelt. Unileveri tooteportfelli kuuluvad eestlastele tuntud tooted nagu Rama, Hellmann's, Magnum, Ben & Jerry's, Knorr ja paljud teised.

Unileveri globaalne otsus sündis koostöös loomakaitseorganisatsioonide võrgustikuga Open Wing Alliance, mida Eestis esindab Nähtamatud Loomad.

«Viimastel kuuldel on üha enam suuri toidukorporatsioone tutvustanud üleminekuajaga poliise, et kõrvaldada puurispeetavate kanade munad oma tarneahelast,» sõnas loomakaitseorganisatsiooni Nähtamatud Loomad president Kristina Mering, kes veab Eestis kampaaniat, et ettevõtted loobuksid puurispeetavate kanade munade müügist. «Globaalne puurivaba liikumine kogub üha enam jõudu ning selliste suurte partnerite nagu Unilever, Nestlé, McDonald’s, Sodexo, Kellogg Company ja General Millsi liitumine annab meile põhjust uskuda, et liigume õiges sunnas sinna poole, et kanade puurispidamine jääks minevikku.»

Eestis on tänu koostööle loomakaitseorganisatsiooniga Nähtamatud Loomad teatanud puurikanade munade müügist või kasutamisest loobumisest Rimi, Maxima, R-Kiosk, McDonald’s ja Subway.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Loe ka neid

Tagasi üles