Mida ostavad eestlased netipoodidest?

Kadi Raal
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inimesed eelistavad e-kaubandust.
Inimesed eelistavad e-kaubandust. Foto: Martin Ahven

Rahvusvahelisest uuringust selgub, et kui muidu sooritavad Eesti inimesed teiste riikidega võrreldes keskmiselt vähem e-oste, siis tehnika ja tehnoloogia valdkonna tooteid tellitakse e-poodidest keskmisest jällegi rohkem.

Eesti inimesed ostavad interneti vahendusel üha rohkem raamatuid ja erinevaid väiksemaid kodusisustuse tooteid. «Ilmselt on just nendes valdkondades oodata järgnevate aastate jooksul ka keskmisest rohkem suurenevaid mahte,» märkis DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.

Samas on hüppeliselt kasvanud toidukaupade tellimise hulk, mida uuringu järgi laseb endale koju tuua lausa 10 protsenti e-ostlejatest ning 6 protsenti teeb seda vähemalt korra kuus.

Kõige rohkem tellitakse tehnikat, elektroonikat, riideid ja aksessuaare, eriti just Hiinast. Tervelt 65 protsenti Eesti e-ostlejatest on öelnud, et on teinud tellimusi Hiina kauplustest, 51 protsenti Inglismaalt ning 39 protsenti Saksamaalt.

«Mujal Euroopas eelistatakse välisriikidest tellides pigem geograafilist lähedust, ligi kolmandik ostlejatest teeb oma tellimused naaberriikidest. See vähendab ju ka kohale toimetamise aega. Meil sooritab ostu mõnest naaberriigi e-poest, Lätist, Soomest või Venemaalt, keskmiselt iga viies tarbija,» märkis Kivimurd. «Põhjus, miks suur osa Eesti e-ostlejatest teostab oma tellimused enamasti just kaugematest riikidest on see, et piirkonnas olevas kaubandusvõrgus vastav toode lihtsalt puudub või on tunduvalt kallim.»

Eesti e-ostlejat Euroopaga võrreldes selgub, et kui meil teeb vähemalt ühe füüsilise eseme ostu kuus 33 protsenti interneti kasutajatest, siis Euroopa keskmine on 54 protsenti, Inglismaal lausa 66 protsenti. 

Uuringu tellis pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud ja teostas Kantar TNS. 

Mida on Eesti e-ostlejad on viimase aasta jooksul tellinud?

  • tehnikat/elektroonikat (39%)
  • ilu- ja tervisetooteid (36%)
  • riideid (33%)
  • vaba aja tooteid (30%)
  • jalatseid (26%)
  • raamatuid (24%)
  • DVDd, CDd, videomängud (8%)
  • raskemat ja suuremat mööblit (8%)
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles