Juuksed rikutud, hing haige – kes on süüdi?

Eve Kruuse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Salon+ stilisti Janar Pungari sõnul on kogenud juuksuril tulemus enamasti ette teada. «Aga kui ta spetsialistina mõistab, et asjast ei pruugi midagi head välja tulla, siis ei maksa proovidagi, ja seda tuleb ka kliendile öelda,» lisab ta.
Salon+ stilisti Janar Pungari sõnul on kogenud juuksuril tulemus enamasti ette teada. «Aga kui ta spetsialistina mõistab, et asjast ei pruugi midagi head välja tulla, siis ei maksa proovidagi, ja seda tuleb ka kliendile öelda,» lisab ta. Foto: Liis Treimann

Kui inimene pole rahul talle juuksurisalongis osutatud teenusega, võib see sageli johtuda tõsiasjast, et juuksur ei osanud kliendilt täpselt välja uurida, mida too tegelikult soovib.


Naine, kes ei tahtnud oma nime lehes avaldada, soovis, et juuksur värviks ta juuksed tumepruuniks. Koos valiti värv välja. «Kui ta värvimise lõpetas, olid juuksed sama mustad kui kleit, mis mul seljas oli,» meenutab naine. Juuksur seevastu oli kindel, et juuksed on tumepruunid – just nii, nagu sooviti. Ometi pakkus ta välja, et teeb korrektiivpesu, mis võtab värvi maha. Kui seegi töö tehtud sai, ei märganud naine paraku mingit värvierinevust. Värvipesu soovitas juuksur mitte teha, sest see rikkuvat väga juukseid. Klient ei osanud teha muud, kui maksis teenuse eest ja tuli tulema.


Mõtles küll, et peaks järgmisel päeval tagasi minema ja laskma ikkagi värvipesu teha, aga siis otsustas loobuda. «Olin täitsa šokis – kas ma peangi käima ringi mustade juustega,» räägib naine.


Kogemustega juuksur aimab


Juuksur oli enne töö alustamist maininud, et kuna naine on varem oma juukseid poevärvidega värvinud, ei pruugi lõpptulemus olla selline nagu näidisel. «Aga ma ei valinud näidiselt ju musta tooni,» kurdab pettunud klient. «Nägin, et juuksur oli samuti õnnetu, aga samas ei aidanud ta mind ka eriti. Pärast kahetsesin, et ei läinud tagasi asja klaarima.»


Lõpuks ostis naine poest juuksevärvi eemaldaja, sai tänu sellele musta värvi juustest kastanitooni punakaspruunid ja jäi sellega rahule. Kahjuks rikkus värvieemaldaja juuksed, mis enne olid väga terved ja kaunid.


Mida aga arvata sellest, kui juuksur enne värvimist teatab, et kuna klient on varem kasutanud teisi värve, ei saa ta tagada kindlat tulemust?


Salon+ stilist Janar Pungar ütleb, et kui juuksed on terved, siis saab värvimise tulemust täielikult ette näha – kui juuksuril on vähegi kogemusi. «Aga kui ta spetsialistina näeb juba ette, et asjast ei pruugi midagi head välja tulla, siis tuleb kliendile kohe öelda, et alustama peaks ehk hoopiski juuste raviga,» räägib Pungar. «Kirjeldatud juhul võin vaid oletada, et ehk kasutati siiski teist värvi kui see, mis välja valiti, või hoiti seda liiga kaua juustes.»


Kui klient ei jää tööga rahule, tähendab see sageli, et juuksur pole tema soove täpselt välja uurinud. «Kliendi rahulolu sõltub sageli suuresti eeltööst,» tõdeb Pungar. Eriti siis, kui tegu on uue kliendiga, tuleks mitu korda üle kontrollida, kas teineteisest saadi ikka õigesti aru.


Kui ei meeldi, tuleb öelda


Kui siiski tekib möödarääkimine ja klient pole teenusega rahul, on juuksurile kõige parem, kui talle seda öeldakse. «Ükski juuksur ei pahanda selle peale, sest alati võib midagi juhtuda ja alati on võimalik kõike parandada,» väidab Pungar.


Teisel juuksuril on väga raske midagi muuta, sest ta ei tea, milliseid värve eelmine juuksur kasutas. Kui klient ei taha sama juuksuri teenust enam kasutada, võib ta minna samas salongis mõne teise juuksuri juurde. «Kuigi näiteks meil kehtib kord, et probleemi tekkimisel peab sama juuksur töö tasuta uuesti tegema,» mainib Pungar.


Pungari sõnul on ta kogenud, et paljud inimesed näevad värve erinevalt. Ta tõi näiteks kliendi, kes palus värvida juuksed kõige külmemat blondi tooni, mida salongis üldse pakkuda on, kui aga juuksur palus seda tooni värvikaardil näidata, osutas naine kaardi kõige kuldsemale toonile. «See tõestab veel kord: enne ei maksa värvima hakata, kui on täiesti selge, mida klient tegelikult soovib,» rõhutab Pungar.

Tänavaküsitlus

Kas teiega on juhtunud, et te pole juuksuri tööga rahule jäänud?

Anu Oder (45)
triikija


Mina olen alati rahule jäänud. Käin kogu aeg ühe ja sama juuksuri juures, aga kui peaks juhtuma, et ma pole tema tööga rahul, laseksin ilmselt uuesti teha. Paluksin seda teha samal juuksuril, kelle juures ma kogu aeg käin. Maksaksin ainult paranduse, mitte esialgu untsu läinud töö eest.

Keijo Pabstel (24)
konsultant


Ei ole. Kui nii peaks juhtuma, siis arvatavasti ma poleks nõus selle töö eest maksma. Midagi ütlema ei hakkaks, lihtsalt kõnniks välja ja otsiks teise koha.


Tiiu Lindeberg (47)
joonestaja


Minuga pole nii juhtunud. Aga kui juhtuks, laseksin samal juuksuril töö uuesti teha. Ja kui lõpptulemus on korrektne, siis ühe töö eest oleksin nõus maksma, kahe eest mitte. Kui juuksur oleks mu juuksed sel moel nässu keeranud, ei usaldaks ma teda enam, vaid läheksin teise salongi.

Margus Poolakese (29)
projektijuht


Mul pole juhtunud, et ma poleks tööga rahule jäänud. Ei tea ka, et mõnel tuttaval oleks probleeme olnud – ju nad käivad kõik heade juuksurite juures. Aga kui keegi peaks mul juuksed nässu keerama... mis siis ikka, parukat ju pähe ei pane, eks juuksur peab mingi lahenduse leidma. Halvasti tehtud töö eest ma mõistagi ei maksaks. Ja järgmisel korral läheksin kiuste tema juurde, et ta teeks, nagu vaja. Öelda julgen kindlasti, kui miski ei meeldi.

Anne Kalda (38)
kodune


Ei ole. Käin eri juuksurite juures, kindlat tegijat mul pole. Kui peaks viltu minema, siis lihtsalt kannataksin ära. Maksaksin töö eest ja läheksin uksest välja. Midagi ütlema ei hakkaks, sest ei taha teisele ebamugavusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles