Tele 2 lõpetab müügikõnede tegemise

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Aivar Aotäht

Tele 2 on otsustanud alates mai lõpust loobuda müügikõnede tegemisest.

Hiljuti Kantar Emori tehtud uuringu kohaselt on kaks kolmandikku eestlastest saanud viimaste kuude jooksul müügikõnesid ning 85 protsenti suhtub neisse negatiivselt. 

Tele 2 tegevdirektori Chris Robbinsi sõnul näitavad Eestis tehtud rahvaküsitlused väga selgelt, et valdav enamus inimesi ei taha ettevõtetelt soovimatuid müügikõnesid saada.

«Ka selgus Kantar Emori uuringust, et enam kui kaks kolmandikku eestlastest tegelikult ootab, et riik aitaks neil soovi korral jäädavalt «spämmikõnedest» loobuda. Kuna riigil pole see reguleerimine seni õnnestunud, siis võtsime vastu otsuse ise esimesena inimeste tülitamine  lõpetada,» rääkis Robbins.

Chris Robbinsi sõnul tunnevad Eesti telekomifirmade olemasolevad kliendid tihti, et neid jäetakse unarusse ning hea pakkumise saavad vaid uued kliendid. «Meie suuname edaspidi põhiressursi oma klientidele ja tahame, et esmajärgus oleksid õnnelikud just nemad,» lisas Robbins.

Tele 2 avab paralleelselt spämmikõnede lõpetamisega mai lõpus veebilehekülje, kuhu kõikide operaatorite kliendid saavad kirja panna oma soovi müügikõnesid edaspidi saada või mitte saada. «Nii on tagatud, et igal inimesel on võimalus ise otsustada, kas ta soovib, et talle keegi internetti, tolmuimejat või vitamiine telefoni teel müüb,» ütles Robbins ja kutsus ka teisi ettevõtteid üles veebilehte kasutama ning lõpetama inimeste agressiivne spämmikõnedega tülitamine.

Eestis on seadusega lubatud saata nimelist reklaami e-posti või SMSi teel vaid inimese nõusolekul, aga helistada võib suvaliselt valitud numbritele. Eestis pole ka ühtset andmebaasi, kuhu end müügikõnede lõpetamiseks kirja panna.

Elisa meediasuhete juhi Taavi Tederi sõnul on nende ettevõte suurema osa telemüügi teenindusest juba täna suunanud oma olemasolevale kliendile. «Samas on aktiivne telemüük olnud loomulik osa Eesti telekommunikatsiooni valdkonna tööst ning seetõttu oli Tele 2 tänane sõnum uudiseks ka Elisale,» sõnas Teder. «Eelkõige plaanimegi nüüd järgmise tegevusena uut olukorda analüüsida ja alles seejärel hakata mõtlema tegevustele.»

Telia Eesti erakliendiüksuse juhi Holger Haljandi sõnul peab Telia peab õigeks seda, et müügikõnede puhul saaksid inimesed valida, kas nad soovivad neid kõnesid saada või soovivad sellised kõned keelata.

«Mõne aasta eest tegi Telia koguni vastava ettepaneku seaduse muutmiseks, et müügikõnesid oleks lubatav teha vaid isiku eelneva nõusoleku olemasolul,» tõi Haljand näiteks. «Sama põhimõte ehk eelneva nõusoleku nõue kehtib ju ka eraisikutele reklaamposti saatmisel ja soovimatu müügikõne on ometigi palju häirivam kui e-kiri, mida on lihte kustutada. Seega kõige õigem lahendus oleks muuta seadusi nii, et müügikõned oleksid eelneva nõusoleku olemasoluta keelatud.»

«Peame õigeks seda, et Eestis tekiks neutraalne ja keskne andmebaas, kuhu salvestuks info selle kohta, millised tarbijad on andnud nõusoleku müügikõnede saamiseks ning kes seda ei soovi,» sõnas Haljand.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles