Paroolikaardi kasutajate arv väheneb visalt: 200 000 Swedbanki klienti jätkuvalt kasutab seda (3)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki paroolikaart
Swedbanki paroolikaart Foto: Tairo Lutter

Alates aasta algusest on enam kui 30 000 Swedbanki klienti võtnud paroolikaardi asemel kasutusele mõne teise autentimisvahendi. Samas on pangal siiski veel 200 000 klienti, kes kasutavad paroolikaarti.

Järgmisel aastal jõustuv üleeuroopaline seadusemuudatus piirab paroolikaardiga tehtavaid tehinguid oluliselt, muutes kaardi tulevikus kasutuks. Swedbanki klienditeenuste juhi Ede Raagmetsa sõnul on paroolikaardi kasutajate arv jätkuvalt murettekitavalt suur.

«Ainult paroolikaarti interneti- ja mobiilipanka sisselogimiseks kasutab ligikaudu 200 000 Swedbanki klienti, kuid samas nende arv järjest väheneb,» ütles Raagmets ning lisas, et tasub meeles pidada, et alates 1. veebruarist 2019 paroolikaarte enam kasutada ei saa.

«Julgustame kliente valima endale sobiva alternatiivi juba täna, et oleks piisavalt aega uute vahendite katsetamiseks. Kui 20 aastat tagasi oli paroolikaart uudne ja ainuke autentimisvahend, siis täna on sellel olemas päris mitu head ja kaasaegsemat alternatiivi – Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaart ja PIN-kalkulaator,» rääkis Raagmets. 

Pangateenuseid kasutatakse järjest rohkem digitaalselt, mobiilipanka kasutab juba pea 270 000 Swedbanki klienti, pooled nendest logivad sisse Smart-ID-ga.

«Smart-ID sobib ennekõike aktiivsele nutiseadmete kasutajale ja seda kasutab Eestis juba üle 190 000 inimese. Ka pea pooled nendest inimestest, kes alates aasta algusest leidsid paroolikaardile alternatiivi, valisid just selle lahenduse,» sõnas Raagmets.

Ka ütles ta, et Smart-ID on tasuta, selle saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka vormistada pangaesinduses

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles