«Kui tuli uus tõsine tegija, siis asusid kõik oma turuosa säilitamiseks tegutsema. Mängureeglid muutusid. Kuna Lidl mängis agressiivselt hindadega, pidid teised temaga sammu pidama. Sellega suurenesid nii reklaamikulud kui ka maksti mõne toote hinna alandamisega selle tootele peale,» kirjeldas Jasinavičius.
Verslo Žinios on varem kirjutanud, kuidas sealne Maxima asus pitsitama oma tarnijaid, nõudes neilt madalamaid hindu. «Kuna aga tarnijad ei tulnud vastu, siis näemegi selle arvelt ka kasumi vähenemist. Samuti peaks silmas pidama kasvavaid tööjõukulusid, mis moodustavad üsna suure osa ühe jaeketi äritegevuse kuludest,» lisas Toc Solutionsi juht.
Jasinavičiuse hinnangul võis jaekettide kasum väheneda ka alkohoolsete jookide müügi vähenemise arvelt, kuna leedulaste joomiskultuur on hakanud muutuma. Lisaks ostetakse üsna palju Leedus tarbitavast alkoholist nii Poolast kui ka Lätist.
Seda, et Leedu jaekettide kasumite vähenemise taga on Lidl, usub ka Leedu e-kaubanduse liidu juht Vytautas Vorobjovas. Tema sõnul on Lidl suutnud võita endale üsna palju seniseid Maxima kliente.
Maxima on viimase aasta-pooleteise jooksul vastanud turusurvele ka omapoolsete sammudega. Eelmise aasta alguses teatas ettevõte, et maksab oma Poola kauplustes konkurentidest kõrgemat palka, ja asus hindu alandama. Viimast tegi ettevõte hiljuti ka Eestis, alandades mullu oktoobris tuhande toote hinda ja alustades sellega hinnasõda.
Kuigi Leedus kaks aastat tagasi ehk 2016. aasta suvel tegevust alustanud Saksa jaekett Lidl ei ole veel oma senise tegevusaja majandustulemusi avaldanud – ettevõtte majandusaasta lõppes märtsis ja tõenäoliselt avaldab ta need juulis –, räägib ettevõtte pidev laienemine enda eest.
Nüüdseks on Lidl Leedus püsti pannud 37 kauplust, millest 35 on täiesti nullist üles ehitatud. Vaid kahe poe puhul tegutseb jaekett rendipinnal. Samuti on ettevõte soetanud krunte nii Lätis kui ka Eestis, kus plaanib tegevust alustada 2019. aasta lõpus või 2020. aasta jooksul. Lidl otsib juba ka Eestisse esimesi töötajaid.