Tõestatud: restoranis mängiv vali rock paneb kliendid hoopis teisiti käituma kui tasane klassikaline muusika

Restorani õhutsikust sõltub paljustki see, mida klient tellib.

FOTO: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Wavebreakmedia ltd

See, kui kõvasti restoranis muusika mängib, mõjutab otseselt klientide tellimust.

Kui oled restoranis ja tunned hirmsat isu juustuburgeri ja friikartulite järele, võib see olla tingitud mitte nii palju sinu isust rasvase toidu järele, kuivõrd hoopis restoranis mängivast muusika helitugevusest, vahendab The Independent.

Springeris avaldatud uuringust selgus, et toidukoha õhustikust sõltub paljuski see, mida inimesed tellivad. Selles mängib olulist rolli ka muusika.

Vaiksemal ja kergemal muusikal on rahustav efekt, mistõttu mõtlevad inimesed enne tellimust esitades pikemalt sellele, mida nad süüa tahaksid. Valjema muusikaga ruumid tõstavad stressitaset ja panevad sööjad suurema tõenäosusega haarama rasvase ja ebatervisliku järele.

«Restoranid ja supermarketid saavad kasutada muusikat strateegiliselt, et mõjutada nende ostu-ja tellimisharjumusi,» sõnas Lõuna-Florida Ülikoolist pärit uuringu autor dr Dipayan Biswas.

Biswas kasutas uuringu jaoks ühte Stockholmi kohvikut, kus eksperimendi käigus mängiti eri liiki muusikat helivahemikus 55dB kuni 70dB. Menüüs olevad toidud olid jaotatud kolme kategooriasse: tervislik, ebatervislik ja neutraalne.

Klientide käitumist ja tellimusi lähemalt analüüsides selgus, et valjema muusika mängimise ajal telliti kohvikus 20 protsenti rohkem ebatervislikke toite kui vaiksemal ajal.

Uuring tehti pärast McDonald’si otsust muuta osas restoranides mängiv muusika klassikalise muusika vastu, et vähendada kaklusi ja hõõrumisi klientide vahel. Nimelt sai 2017. aastal Londoni politsei 71 väljakutset Shepherd Bushi linnaosas asuvatesse McDonald’sitesse.

Frantsiisi omanik Atul Pathak otsustas vägivallatsejaid taltsutada klassikalise muusika mängimisega ja WiFi välja lülitamisega. «Me oleme katsetanud klassikalise muusika mängimist ka teistes restoranides ja see on parandanud klientide käitumist,» sõnas McDonald’si esindaja.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles