Eesti apteekide ja kosmeetikatarvete poodide äri õitseb

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apteek.
Apteek. Foto: KAMILLA SELINA LEPIK / Sakala

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes möödunud aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades ühe protsendi, teatas statistikaamet. Aprillis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 560,4 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta aprilliga võrreldes seitse protsenti. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta aprillis.

Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13 protsenti. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 11 protsenti) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv kaheksa protsenti).

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta aprilliga võrreldes neli protsenti. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju eelmise aasta aprilli kõrge võrdlusbaas ning toidukaupade jätkuv hinnatõus.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, mis veebruaris ja märtsis kasvas, pöördus aprillis langusesse ning vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes neli protsenti. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas mõju mootorikütuse hinnatõusu kiirenemine.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu ühe protsendi. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine kaks protsenti. 2018. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes ühe protsendi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles