Tarbijakaitseamet hoiatab netipoest olmetehnika ostjaid

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment veebipoe Olmetehnika lehelt.
Fragment veebipoe Olmetehnika lehelt. Foto: Tarbija24

Tarbijakaitseameti teatel on viimastel kuudel sagenenud kaebused seoses e-kauplusega www.olmetehnika.ee ja www.olmetehnika.eu, mida haldab Technology Broker.


Peamisteks probleemideks on tarneaegade viibimine kodulehel reklaamitud 1-5 päevast mitu korda pikemaks. Kui tarbija soovib sellisel juhul lepingust taganeda, viibib ettemaksu tagastamine sageli kuude kaupa. Tarbijatel on probleemide korral keeruline ettevõttega kontakti saada, sest telefonidele ja e-mailidele ei vastata või on suhtlemine ebaviisakas.

Mitmel juhul on tarbijad avaldanud nördimust, et vahetult enne kauba tarnimist tõstetakse selle hinda või pakutakse asenduseks kallimat toodet.

Tarbijakaitseameti sekkudes on kõik kaebused küll varem või hiljem lahenduse saanud, kuid selleks on ostjail kulunud väga palju aega ja närve. Vaatamata ameti korduvatele hoiatustele on samad probleemid pidevalt uuesti ilmnenud.

Tarbijakatiseamet juhib tähelepanu, et nimetatud veebipoodidest tellinutel tuleb olla valmis ebameeldivusteks.

Mais pöördusid tarbijad kaebuste, järelepäringute ning telefonikõnede kaudu tarbijakaitseameti poole kokku 2578 korral.

Kõige enam pöörduti ameti poole tööstuskaupadest arvutite ning muude tehnikatoodetega, samuti jalatsite ning rõivastega seoses. Teenuste osas kuulus kaebuste esikolmik internetikaubandusele, turismi- ja telefoniteenustele.

Tarbijakaebuste komisjon käis mais koos 21 korral. Kõige enam oli istungeid jalatsite teemal. Näiteks lagunesid ühel tarbijal saapad, mis ta oli ostnud firmale Kronion kuuluvast kauplusest Sabo, juba esimesel kandmisnädalal.

Tarbija väitel jõudis ta jalatseid kanda neli päeva, siis purunes vasakul jalatsil pealisnahk. Kaupleja ekspertiisi tulemused leidsid, et defekt on tingitud valest kandmisest ja hooldusest. Komisjon otsustas aga tarbija kaebuse rahuldada, kuna ei leidnud, et ta on süüdi defektide tekkimises.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles