Europarlament paneb ostja õigused paika

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Internetis ostmine peab olema turvaline.
Internetis ostmine peab olema turvaline. Foto: Laura Oks

Pärast kuid kestnud läbirääkimisi liikmesriikidega hääletavad Euroopa Parlamendi liikmed neljapäeval, 23. juunil uut tarbijaõiguste direktiivi, mis peaksid paremini kaitsma online-ostlejaid.


Tarbijaõiguste uute reeglite eesmärgiks on anda tarbijaile enam kindlustunnet ja seeläbi arendada piiriülest kaubandust Euroopa Liidus. Praegu kehtivad reeglid pärinevad digitaalrevolutsiooni eelsest ajast ja on ilmselget  aegunud.

Uued reeglid panevad paika ühtlustatud tingimused, mille alusel saab tarbija ostu tühistada, samuti tarnetingimused. Seejuures on oluline just ostutingimuste täpsus ja üheselt mõistetavus.

Uute eeskirjade alusel :

• Peab tarbijate jaoks olema selge, kellelt nad kaupa ostavad, mida nad täpselt ostavad ja kui palju tellimine maksab. Kauba päritolu ning aadress peavad olema selgelt ära näidatud;

• Peidetud kulusid ei tohi olla - näiteks ei tohiks tellimuspaberites olla eelmärgistatud «kastikesi»;

• Mistahes toode, mis on kaugmüügi teel ostetud, tuleb ostjale kohale toimetada hiljemalt 30 päeva jooksul alates lepingu sõlmimise päevast, vastasel juhul on tarbijal õigus ostust loobuda. Samuti vastutab müüja kauba kahjustamise või kaotsimineku eest transportimisel.

• Tarbijaile antakse 14-päevane järelemõtlemisaeg, mille jooksul võib ostu tühistada, raha makstakse tagasi 30 päeva jooksul.

Kui müüja ei teavita tarbijat loobumisõigusest, siis pikeneb ostust taganemise õigus aastani. Digitaalsetele toodetele  loobumisõigus ei kohaldu. Samuti ei ole müüjail õigust küsida klientidelt krediitkaardiga tasumise eest lisatasu.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles