Lindorff: arvet lohakalt tasudes võib jääda võlgnikuks

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Krediidihaldusfirma Lindorff Eesti AS uuringust selgus, et paljud inimesed ei kasuta arvete tasumisel viitenumbrit või lasevad arveid maksta kellelgi teisel ning võivad enese teadmata jääda võlglaseks.



Krediidihaldusfirma Lindorff Eesti AS uuris võlgnikuks kuulutatud inimeste


käest, kuidas nad toimivad arveid makstes ning uuringust selgus, et kolmandik vastajatest peab piisavaks vaid makse saaja märkimist arve tasumisel.

Iga kümnes inimene ei kasuta viitenumbrit, mille ülesandeks on tagada, et makstud raha kataks õige arve. Kui jätta viitenumber kirjutamata, võib juhtuda, et raha laekub küll õigele kontole, kuid konkreetne arve jääb ikka tasumata arvete nimekirja.

Nii satub inimene, kes on enda meelest arve tasunud, tegelikult võlglasena inkassofirma
huviorbiiti. Kui selline segadus kestab kaua, kasvavad suureks ka intressid.

Hoopis keeruliseks läheb arvete tasuja jaoks olukord, kui korraga tuleb tasuda mitu arvet.
Kolmandik inimestest tasub mitu erinevat arvet sama viitenumbriga.

Kaks kolmandikku inimestest on maksnud kellegi teise arveid. Kui makse tuleb kellegi teise pangakontolt ja märkimata on viitenumber või seegi, kelle eest makstakse, on kindel, et raha ei laeku õigesse kohta ja arve jääb üles kui tasumata.

Olukorda ei paranda ka pangatöötajad, sest ainult 17 protsenti vastajatest tasub oma
arveid pangakontoris, samal ajal kui interneti kaudu maksab oma arveid pea kolm neljandikku vastanuist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles