Maxima: konkurendid tulevad hinnalangetamisega kaasa
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suhkru hinna kujunemist kommenteerinud Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnul tulevad konkurendid ühe poeketi hinnalangetusega üldiselt kaasa.
Erilaiu sõnul paneb hinnalangetusele piiri suhkru kilohind börsidel, mis on küll langenud 55-lt eurosendilt 51-le sendile, kuid millele kaupluseriiulile jõudmiseni lisandub tollimaks, transpordikulud, hulgifirma ja kaupluse marginaalid, käibemaks ja veel teisigi hinda kergitavaid tegureid.
Samas tunnistab Erilaid, et suurt rolli mängib ka konkurentsiolukord. «Kui keegi kohalikul turul on otsustanud suhkru hinda langetada, tulevad sellega suure tõenäosusega kaasa ka enamik konkurente.»
Suhkru müümine konkurentidest odavamalt avaldab Erilaiu hinnangul tugevat mõju ka ostetavatele kogustele. «Näiteks müüsime kahe nädala eest toimunud neli päeva kestnud kampaania jooksul suhkrut hinnaga 1,09 eurot kilo üle 200 tonni, mis moodustab ligi poole kuu tavapärasest suhkrumüügist.»