Toidupoe klient sattus kaardiga makstes piinlikku olukorda

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kassa.
Kassa. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Tallinna Punase Selveri klient sai esmaspäeval Krediidipanga maksekaardiga kaupade eest tasuma asudes ebameeldiva üllatuse osaliseks, kui kassaterminal näitas pettusekahtluse hoiatust ega lasknud tal ostu sooritada.


«Eile läksin Punase tänava Selverisse oma igapäevaseid toiduvarusid täiendama. Kassas Krediidipanga pangakaardiga tasudes juhtus aga kummaline lugu: pangakaarti terminalist läbi tõmmates andis see hoiatuse - pettusekahtlus, tagastage kaart,» kirjutas Gert 2. detsembril Tarbija24.ee kaebusteramaatus.

Ka uue katse peale tuli Gerdi sõnul sama hoiatus ja närviliseks muutusid seepeale nii järjekorras seisnud inimesed kui kassapidaja, kes hakkas turvamehe poole vaatama.

Helistanud Krediidipanka, sai mees teada, et tema kaardiga on väidetavalt kõik korras, samuti näitas ta kassapidajale oma ID-kaarti, kuid sellestki polnud kasu ja ost jäi sooritamata.

Teisipäeval pöördus Gert Krediidipanga peakontorisse, kus tal lasti väidetavalt valida kahe variandi vahel: kas proovida uuesti kaardiga tasuda või võtta 30 krooni eest uus kaart.

Krediidipanga kommunikatsioonispetsialist Erle Rudi ütles Tarbija24.ee'le, et ilmselt oli tegemist juhtumiga, kus makseterminal luges valesti maksekaardi magnetriba koodi ning andis sellest tulenevalt signaali, et tegemist võib olla pettusekahtlusega kaardiga.

«Kuna Postimehe kaudu minuni jõudnud kaebus on anonüümne ja meil ei ole võimalik kõnealust kaarti testida, siis ei saa väita, kas konkreetsel juhul oli põhjus kaardis või makseterminalis,» lisas Rudi.

Samas märkis ta, et kui probleem on tõepoolest maksekaardis, on pank alati valmis defektiga kaarti uue vastu tasuta vahetama.

«Siiras vabandus kliendi ees ebameeldiva olukorra pärast,» ütles Rudi.

Panga kommunikatsioonispetsialisti kinnitusel tehakse Krediidipanga kaartidega tuhandeid tehinguid päevas ning ühtegi analoogset kaebust pole varem saadud.

Ka Punase Selveri juhataja Terje Luts märkis, et tegemist on väga harukordse juhtumiga - 10 aasta jooksul on tema sõnul neil sellist olukorda ette tulnud vaid paaril korral. «Seepärast julgen arvata, et meie kassaterminal töötab korrektselt,» ütles ta.

Kassapidaja käitus Lutsu sõnul antud olukorras ainuõigesti. «Kassapidaja sai kaardikeskusest hoiatuse/ korralduse (selle paneb peale pank), et ta ei tohi seda kaarti aktsepteerida. Nii ta toimiski. Vastasel korral oleks ta selle tehingu eest ise materiaalselt vastutanud,» selgitas Luts.

«Mul on väga kahju, et selline vahejuhtum Punases Selveris aset leidis,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles