Eestisse jõudnud uudisjäätis korjati Lätis müügilt

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Big Milk vahvlitops.
Big Milk vahvlitops. Foto: Tarbija24

Hiljuti suure reklaamikampaaniaga Eesti ja teiste Balti riikide turule tulnud Big Milk jäätised korjati Lätis müügilt.

Algida kaubamärgi all müüdavaid Big Milk jäätiseid valmistab üks maailma suuremaid jäätisetootjaid Unilever. Firma Poola ja Baltikumi piirkonna kommunikatsioonijuht Anna Kozerska sõnul otsustas Läti veterinaarinspektsioon jäätise müügi ajutiselt peatada kuniks nad on valmis saanud rutiinse kontrolli, mille peavad läbima kõik toiduained.

Kozerska avaldas veel, et jäätise kvaliteedi kohta inspektsioonil praegu etteheiteid pole, kuid märkusi on tehtud pakendile trükitud tooteinfo kohta. «Nad osutasid toote koostist puudutava info formaadile ja esitlemisele /…/,» ütles firma esindaja ning lisas, et sarnast märgistusviisi kasutavad ka teised tootjad ning see on siinsetel turgudel üsna levinud.

Kozerska sõnul on firma inspektsioonile ka vastava selgituse edastanud ning lähipäevadel tuleb Big Milk Läti poodides taas müügile.

Uue konkurendi turuletulek on ärevaks teinud ka Eesti jäätisetootjad. Näiteks on Premia oma kulu ja kirjadega tellinud Big Milk vahvlitopsi koostise analüüsi. Juuli algusest pärit katseprotokoll sedastab, et piimast valmistatud jäätisele viitava nimega jäätis sisaldab suuremalt jaolt taimseid rasvu, piimarasva on vaid 0,04 protsenti.

Samuti on siinsed jäätisetootjad tähelepanelikult uurinud konkurendi toote pakendit – päritolumaa on ebaselge ja jäätise koostisosad pole kirja pandud kahanevas järjekorras.

Sel moel eksitab konkurent Eesti jäätisetootjate hinnangul tarbijaid. «Eesti jäätisetootjad on arvamusel, et kui taolist «turundustrikki» teeks kohalik tootja – nimetades näiteks vahvlitopsi, mis on tehtud taimsest rasvast, Rohke Piima nimeliseks jäätisest, lisades reklaami purskuvad piimajoad - oleks avalik arvamus taolise eksitava tegevuse peale ammu nördinult reageerinud. Kui JOKK olukorra piirides toimetab välismaine tootja, ei märka keegi justkui midagi,» sedastas jäätisetootjate poolt Tarbija24`le toimetatud kiri.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles