Iganenud arusaam: poest ostetud kaupa saab sinna tagastada

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pood ei ole kohustatud korralikku toodet tagasi võtma.
Pood ei ole kohustatud korralikku toodet tagasi võtma. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Tarbijakaitseameti teatel pöördutakse nende poole jätkuvalt väga sagedasti küsimusega, mis puudutab toote poest ostmisel selle tagastamise võimalust ning aega.


Levinud on iganenud valearusaam, et poest ostetud kaupa saab tagastada 14 päeva jooksul. Tegelikult see nii ei ole. Kui tarbija on ostnud poest toote, mida ta mingil põhjusel ei soovi, siis ei ole kauplusel seadusejärgset kohustust seda tagasi osta.

Kahenädalane tagastusperiood kehtib ainult nendele kaupadele, mis on ostetud sidevahendi abil, näiteks veebipoest või kataloogist või ka koduse müügiesitluse käigus. Kauplusest ostetud toodetele seaduslik tagastamiseperiood ei kehti, kui toode on puudusteta.

See, mida kauplus sellisel juhul tarbijale toote tagasiviimise puhul pakub, on iga kaupluse enda teha. Näiteks on poode, kes uue ja kasutamata ning terve toote nõustuvad vahetama teise samaväärse toote vastu (sh ka kinkekaarti). Samuti on poode, kes on nõus kauba tagasi ostma. Kauba tagastamise võimalused tuleb inimesel endal aga enne ostu sooritamist üle küsida ning selgeks teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles