TV3: Humana põhjendab hinnatõusu nõudluse kasvu ja annetuste vähenemisega

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Humana kauplus.
Humana kauplus. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Kuigi võiks arvata, et heategevuseks annetatud teise ringi rõivad ja aksessuaarid on odavad, on ka kasutatud riiete hinnad hüppeliselt tõusnud.

Põhjuseid on mitmeid, neist kõige üllatavam on aga Humana Eesti tegevjuhi Eve Piibelehe välja toodud asjaolu, et säärane kaup on lihtsalt defitsiidiks muutumas, vahendasid «Seitsmesed uudised».

Humana Eesti sorteerimiskeskusse jõuab Lääne-Euroopast pärit kasutatud riideid nädalas 200 tonni ehk 12-13 rekkatäit. Pärast hoolikat sorteerimist viiakse kaup poodidesse, kus tarbija on märgatavat hinnatõusu täheldanud. Eve Piibelehe sõnul on krõbedamate hindade üheks põhjuseks see, et kasutatud riided on lihtsalt otsa lõppemas.

«Kahjuks või õnneks on second hand turg suurenenud, taha on tulnud suured turud nagu Ukraina, Venemaa ja Valgevene, kus kasutatud kaup on muutunud meeletult populaarseks ja see tõstab Euroopas hindu,» rääkis Piibeleht.

«Ja samas võib öelda, et kaupa ei jätku – mingil moel on vähenenud ka annetamine ja sellele on mõju avaldanud majanduskriis. Inimesed ostavad vähem, kannavad oma riideid kauem, kui neid vähegi kanda kannatab. Tänu sellele tulebki kaupa vähem ja nõudlus suureneb. Nagu ükskõik millise turu puhul tähendab see hinnatõusu originaalkaubale,» selgitas ta.

Eesti perefirma Säästur1 tegevjuht Tiiu Tedremäe ütles, et nendeni jõudev kaup on kvaliteetsemaks muutunud. «Kvaliteetse toote eest tuleb ka rohkem maksta ja ka kliendi käest rohkem küsida,» rääkis Tedremäe.

Tuleviku osas poodide esindajad aga midagi väga positiivset ei ennusta. Tiiu Tedremäe sõnul mõjutab teise ringi poodide hindu ka puuvilla hinnatõus, mille tõttu on ka uued riided oluliselt kallinenud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles