Kaardikeskus Visa katkestusest: teavitusest poleks ilmselt abi olnud

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaardiga maksmine.
Kaardiga maksmine. Foto: Toomas Huik

Osa välismaal tehinguid teha üritanud Visa kaardi omanikest jäi laupäeval kaardikeskuses tekkinud IT-probleemi tõttu hätta. Kaardikeskuse hinnangul poleks pressi kaudu teavitamisest antud olukorras suurt abi olnud.

Laupäeva päeval toimunud intsident puudutas Pankade Kaardikeskuse tegevdirektor Raivo Tinni sõnul välismaal viibinud Visa kaardi omanikke ning Eestis viibinud turiste, kes üritasid siin Visa kaardiga tehinguid teha. Sellise sihtgrupi puhul oleks näiteks pressi kaudu teavitamisest vähe kasu olnud – sõnum poleks lihtsalt nende inimesteni jõudnud.

Tavapäraselt annab kaardikeskus lühemate katkestuste puhul märku pankadele, pikemate puhul teavitatakse inimesi ka läbi meedia. Eelkõige tuleb selliseid asju ette hoolustöödega seoses.

Laupäevane katkestus oli aga igal juhul õnnetus. Tinn selgitas, et tegemist oli tarkvaraveaga. Iseenesest oli ühendus olemas, kuid see oli aeglane ning kinnitus tehingu õnnestumisest ei jõudnud kaupmeheni.

Tinn avaldas veel, et tema kannab kindluse mõttes välismaal kaasas nii Visa kui Mastercardi kaarte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles