Kiirlaenufirmad eksisid reklaamiseaduse vastu

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Uue reklaamiseaduse tõttu jälgis tarbijakaitseamet novembrikuus kiirlaenupakkujate kodulehekülgedel esitatud teavet ja reklaame ning esitas kolmele firmale kohustuslikud ettekirjutused, mis on nüüdseks täidetud.


1. novembril 2008 jõustunud seaduse järgi peab reklaamis olema välja toodud SMS-laenu krediidi kulukuse määr, vajadusel koos vastavate näidetega, teatas tarbijakaitseamet.

Amet analüüsis 26 kiirlaenuandja kodulehekülgedel tarbijatele esitatud teavet, lähtudes tarbijakaitseseadusest, võlaõigusseadusest ning rahapesu ja terrorismi tõkestamise seadusest ning avastas kõikides portaalides puudusi.

Peamisteks puudusteks oli ebapiisav teave ja tüüptingimustega lepingute näidiste puudumine, isikusamasuse tuvastamise ning krediidikulukuse määra mitteesitamine.

Tarbijakaitseamet saatis kiirlaenupakkujatele vastavate puuduste kohta kirjaliku hoiatuse. Lisaks koostas amet novembrikuus kolmele kiirlaenufirmale kohustuslikud ettekirjutused reklaamiseaduse ning tarbijakaitseseaduse rikkumise eest.

Ameti pressiesindaja Kadri Kauksi ütles Tarbija24.ee'le, et tegemist oli Ferratum Estonia OÜ, Monetti AS ja Credit24-na tegutseva MCB Finance Estoniaga.

«Need kolm kiirlaenupakkujat polnud oma reklaamis välja toonud krediidi kulukuse määra ega üleskutset tutvuma tingimustega,» ütles Kauksi.

Tänaseks on ameti ettekirjutused tema sõnul täidetud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles