E-poest ostetakse pileteid ja parfüüme, tavapoest toidukaupu ning ravimeid

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijad ei ole praeguste pangarakendustega rahul.
Tarbijad ei ole praeguste pangarakendustega rahul. Foto: luciano de polo / PantherMedia / luciano de polo

Enim ostetakse veebipoodidest kontserdi-, kino- ja teatripiletiteid, parfümeeria tooteid ning elektroonikat, vähem aga toidukaupu, ravimeid ning remondikaupu, selgus Kantar Emori e-kaubanduse uuringust.

Võttes arvesse ostjaskonna määra ning e-ostjate osakaale, ostetakse hinnanguliselt 54 protsenti kontserdi-, kino-, teatripiletitest just veebist. «Kontserdi-, kino- ja teatripiletite puhul on tegemist ainsa kategooriaga, mida ostetakse juba täna veebist rohkem kui tavapoest,» ütles Kersten Jõgi, Kantar Emori kaubandusuuringute ekspert. «Kõrge veebiostude osakaalu mõjutab kindlasti ka tõsiasi, et piletiostu puhul on võimalik oma kaup momentaalselt e-mailile või telefoni saada.»

Omniva pakiteenuste juhi Marita Mägi sõnul on kiire ning mugav tarne kliendi jaoks alati oluline olnud. Samal ajal kinnitab uuring ka elektroonikakaupade veebist tellimise populaarsust, sest ligi kolmandik elanikest on aasta jooksul elektroonikakaupu just veebist ostnud. «Elektroonika puhul saab klient veenduda kauba sobivuses ka veebis leiduva info põhjal – lugeda hinnanguid ning viia end kurssi erinevate toodete plusside ja miinustega. Lisaks on e-poes kaubavalik tavaliselt mitmekesisem kui tavapoodides ning tarnelahendus näiteks pakiautomaati äärmiselt mugav,» ütles Mägi.

Väikseim on internetiostude osatähtsus toidukaupade, ravimite osas, kus veebiostud moodustavad neli protsenti koguostudest. «Kuigi toidukaupade kojutellimine on populaarsust kogumas, siis tänane vähene populaarsus tingitud kindlasti ka piiratud tarnepiirkonnast. Samal ajal on kõik vähepopulaarsed kaubakategooriad just sellised, mis on Eesti e-kaubanduses alustanud pigem hiljuti. Nende populaarsus on kahtlemata veel kasvamas,» lisas Mägi.

Nelja aasta tervikpildis näitavad suurimaid kasvunumbreid kaubagrupid, mille veebiostjaskond küündis 2014.a. maksimaalselt nelja protsendini. Sel aastal on kiire populaarsuse kasv jätkunud ka mänguasjade ja toidukaupade veebist ostmisel.

Rohkem kui kaks kolmandikku eestlastest on viimase aasta jooksul veebist ostelnud, neist ca pooled ehk 34 protsenti ostlevad vähemalt kord kuus. E-kaubanduse populaarsuse kasvu iseloomustab ka sagedaste veebiostlejate (ostlevad korra kuus) kasv 14 protsentilt 2014. aastal 34 protsendile 2018. aastal.

E-kaubanduse uuringu eesmärgiks oli määratleda Eesti elanike internetist ostmine ja selle trendid ning see viidi läbi 2018. aasta kevadel kombineeritud meetodil eesti ja vene keeles rohkem kui tuhande vastaja hulgas. Uuringu tulemused on laiendatavad kogu Eesti 15-74aastasele elanikkonnale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles