Kolmandik Eesti elanikest ei pea toidukauba päritolu oluliseks

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri omamärgitooted.
Selveri omamärgitooted. Foto: Peeter Langovits

Ehkki enamik konjunktuuriinstituudi küsitletuist eelistab kodumaiseid toidukaupu, suureneb järjest nende osakaal, kelle jaoks päritolumaa pole oluline.


Tervelt kolmandik küsitletuist ei pea toidukauba päritolumaad oluliseks. Kodumaise eelistamise protsent on konjunktuuriinstituudi sotsioloogi Lia Lepase hinnangul märkimisväärselt langenud seetõttu, et pered püüavad toidukaupadelt kokku hoida ja loobuvad seetõttu sageli harjumuspärasest toidust, eelistades odavamat.

«Kodumaiste toidukaupade eelistamiseks ja ostmiseks ei piisa praegu enam patriotismist,» sõnas Lepane. Ta lisas, et hinna kõrval on tarbijate eelistusi mõjutanud sissetoodud kaupade soodne hinna ja kvaliteedi suhe, samuti kaubakettide hinnatundlikule tarbijale suunatud omamärgitooted.

Tarbijad tajuvad omamärgitooteid kui odavat, valikuvõimalusi suurendavat ja meeldivat alternatiivi, kuid on kahtleval seisukohal nende usaldusväärsuse ja kvaliteedi osas. «Kui tarbija isiklik kogemus veenab teda kaupluse omamärgitoodete heas kvaliteedis, siis võib tagasipöördumine kodumaiste margitoodete juurde raskeks osutuda,» hoiatas sotsioloog.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles