Neljandik suurtest ketipoodidest ei esita müügisaalis ja kassas samu hindu

FOTO: Margus Ansu

Septembri viimasel nädalal kontrollis tarbijakaitseameti hindade esitlemise korrektsust üle Eesti. Erinevates suurtes ketipoodides võrreldi hindade vastavust müügisaalis ja kassas ning rikkumisi tuvastati pea neljandikus poodides.


Hindu kontrolliti Maxima, Rimi, Prisma, Selveri, Säästumarketite, Maksimarketite, Konsumite ning A ja O ketikauplustes üle Eesti. Kokku kontrolliti hinnateabe avaldamist 164 kaupluses, neist hinnaerinevusi tuvastati 38-l korral.

Kontrollimiste käigus tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25 erinevat toodet (nii toidu- kui tööstuskaubad) ning võrreldi müügisaalis olevaid hindasid kassas olevatega. Hinnaerinevust esines tarbija kahjuks, see tähendab, et müügisaalis esitletud hind oli madalam kui kassas, 22 korral (13,4 protsendil juhtudest), 29 erineva kauba puhul.

Erinevused tarbija kahjuks

Suurimaks hinnaerinevuseks oli kuus eurot Prisma Peremarketi Sikupilli kaupluses, kus naiste sandaalide hind müügisaalis oli 12.99, kuid kassas küsiti 18.99.

Hinnaerinevusi tarbija kahjuks esines enim Rimi Eesti Food AS ketikauplustes – viis rikkumist Säästumarketites ja kolm Rimi kauplustes. Järgneb Maxima Eesti OÜ 5 rikkumisega.

Hinnaerinevused ei esinenud ainult tarbija kahjuks, vaid ka kasuks, see tähendab, et kassas läbilöödud hind osutus madalamaks kui müügisaalis. Tarbija kasuks esines hinnaerinevusi 16-l korral (9,8 protsendil juhtudest), 17 erineva kauba puhul. Suurimaks hinnaerinevuseks oli 5.30 eurot Pae tänava Maximas, kus naiste pulloveril oli hind saalis 9.99, kuid kassas 4.69. Erinevatele kauplusekettide poodide suhtes algatati 19 väärteomenetlust.

Vähenenud vaid hinnaerinevused tarbija kasuks

«Võrreldes tulemusi eelmise aasta kevadel tehtud hinnakontrolliga, siis võib öelda, et rikkumiste koguprotsent on langenud 33-lt 23-le. Oluliselt on vähenenud hinnaerinevused tarbija kasuks – 20,7 protsendilt 9,8 protsendile. Rikkumised tarbija kahjuks on tõusnud 12,9 protsendilt 13,4 protsendile,» teatas tarbijakaitseamet.

«Lähtudes eeltoodust võib järeldada, et olukorra paranemisest rääkida ei saa, seetõttu on hinnakontrolli läbiviimine vajalik ka edaspidi. Kui tarbija avastab, et kassas läbilöödud hind ei vasta saalis olnud hinnale, siis tuleb sellest kassapidajat viivitamatult teavitada. Kui erinevus avastatakse hiljem tšekki uurides, tuleb pöörduda kaupluse infoletti,» oli lisatud ameti teates.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles