Kahe tudengi ettevõtmisest sai üleriigiline kampaania

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pildipank

2003. aasta esimesel oktoobril ronisid kaks tudengiaktivisti, toonased Eesti Üliõpilaskondade Liidu juhatuse liikmed Reigo Kimmel ja Madis Masing, EÜLi Villardi tänava kontori katusele ja avasid seal õlle, millega tähistasid toonases üliõpilaselus eriti absurdsena tundunud ideed ehk alkoholivaba septembri lõppu.

«Toona ei uskunud me kumbki, et sellest võiks midagi üleriigiliselt suurt välja kasvada, kuna plaanisime järgmisel aastal vaid oma sõbrad punti kutsuda», ütles ettevõtmise autor ning www.septembriseijoo.ee domeeni võtmiseks isegi juriidilise keha loonud Kimmel, kes veeretab kogu projekti ideelise süü Madise kaela, kes ühe ammuse lubaduse tõttu oli varasemalt mitu septembrit täiesti alkoholivabalt veetnud.

Kimmel meenutas, et tudengitel olid toona septembris nädal aega väldanud sügispäevad, paljud said õppelaenu kätte ning erinevaid sündmuseid oli iganädalaselt sellises mahus, et peod toimusid kolmapäeva õhtu vastu pühapäeva. «Sellises olukorras ei tundunud eriti lootusrikas üleskutse, et jätaks septembri vahele, vaid sellisel absurdsel põhjusel, et siis maitseb 1. oktoobril õlu paremini», meenutas Kimmel.

Sellegipoolest osales juba 2004. aastal selles üle 200 inimese ning ettevõtmine paisus iga aastaga. Kui 2010. aastal algas Facebooki ajastu, oli aktsiooniga liitujaid üle 1000, neli aastat hiljem aga juba üle 8500. Kampaaniaga liitumiseks oli mitmeid erinevaid põhjuseid, sealhulgas oli palju ka neid, kes alkoholi ei tarbi ka ülejäänud kuudel aastas, kuid toetavad ideed, et ka sõbrad vähemalt kuuajase pausi teeksid. Lisaks on mitmeid neid, kes aastaid tagasi septembris antud lubadust tänaseni peavad.

Kampaania algatajad Reigo ja Madis on alati rõhutanud, et algatuse mõte ei ole alkoholi halvustada või öelda, et alkohol on halb. Küll aga on halb alkoholi liig- ja pidev tarbimine. Kuuajane paus on algajate sõnul piisavalt pikk, et aru saada oma alkoholi tarvitamise soovidest ja vajadustest ning lisasid, et tegelikult sai kampaania alguse peamiselt sellest, et absurdsena tundunud ideesse ka sõbrad kaasata, sest siis oleks endal ahvatlusi vähem.

Kampaaniast on osa võtnud ka mitmed tuntud inimesed, 2015. aastal näiteks Evelin Ilves ning möödunud aastal, kui seni rahvaliikumisena toimunud kampaaniale pani esimest korda õla alla Tervise Arengu Instituut, vedasid kampaaniat Karl-Erik Taukar ning Kristel Aaslaid, kes kaasasid ka kümneid teisi tuntud inimesi.

Ettevõtmise algatajate sõnul elab projekt juba aastaid oma elu, kus juba 3-aastat tagasi loodi isegi Facebooki sündmus kolmandate isikute poolt. Möödunud aastal deklareeris septembris alkoholivaba elu elamist 22 000 inimest, Kimmel ja Masing lubavad ka sel aastal olla nende seas.

Algatusega «Septembris ei joo!» saab liituda siin. Ela kuu aega ilma alkoholita!

Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi toetuse andmise tingimuste «Kainem ja tervem Eesti» raames.

Copy
Tagasi üles