Restoran ei tohi võtta «korgitasu»

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Restoranid ei tohi kliendi arvele hiljem lisada tasu serveerimise ja veinipudeli avamise eest.
Restoranid ei tohi kliendi arvele hiljem lisada tasu serveerimise ja veinipudeli avamise eest. Foto: SCANPIX

Oktoobris pöördus mitu inimest tarbijakaitsesse probleemiga, et toidukoht oli nende arvele lisanud pudeli avamise tasu ehk «korgitasu». Sellise tasu küsimine pole õigustatud.

Tarbijakaitseameti hinnangul on «korgitasu» ja ka teeninduse eest tasu lisamine arvele lubamatu. Nimelt peab inimene jooke-toite tellides teadma nende lõpphinda. Kui firma soovib täiendavalt teeninduse eest tasu saada, peab see olema arvestatud toitude-jookide hinna sisse. Hiljem sarnaseid tasusid arvele lisada ei tohi.

Ameti seisukoht on, et serveerimine ei ole eraldi tasustatav lisateenus, mille maksumus tuleks ostu tõendaval dokumendil avaldada.

Kui «korgitasust» on ettevõtjad pärast ameti märkusi loobunud, siis teeninduse tasu lisamisest arvele ei ole osa restorane nõus loobuma. Ettekirjutused ja ka trahvid on teiste seas saanud Tallinna vanalinnas tegutsevad restoranid Old Estonia, Revalia ja Bossanova. Ometi lisavad restoranid klientide arvetele ikka tasu teeninduse eest.

Tarbijakaitse avaldas täna ka üleskutse kõikidele inimestele, kes sarnaste tasuküsimustega kokku puutuvad. Õigusvastaselt käituvatest firmadest peaks ametile kindlasti teada andma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles