Vaata, kes on Eesti noorte seas kõige hinnatumad tööandjad

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Transferwise’i Baltika kvartalis asuv kontor on värvikirev ja elav. Töö tegemiseks on seal hulganisti soppe, kuhu ka asutaja Kristo Käärmann (paremal) paari nädala tagant Tallinnas käies mugavalt tööd tegema mahub.

FOTO: Eero Vabamägi

Tööandja brändingu agentuur Instari poolt läbi viidud õpilaste tööootuste ja tööandja maine uuringu tulemusena on sellel aastal Eesti tudengite poolt hinnatud atraktiivsemaks tööandjaks rahaülekandeteenust pakkuv Transferwise. Üle-eestilise kõrgkoolide õpilaste uuringu järgi soovis 2018. aastal Transferwise’s töötada 52 protsenti vastajatest.

Eesti tudengite uuringut on läbi viidud üheksa aastat alates 2010. aastast ja selle aja jooksul on Transferwise´i atraktiivsus tudengite hulgas aasta-aastalt kasvanud. Transferwise  on 2018. aastal hinnatud Eesti tudengite poolt Eesti atraktiivseimaks tööandjaks, teatas Instar.

Tööandja brändingu agentuur Instar viis mais läbi üle-eestilised kõrgkoolide, kutsekoolide ja meditsiinivaldkonna õpilaste tööootuste ja tööandja maine uuringud, millele oli kokku üle 5400 vastaja.

«Noored hindasid 194 Eesti organisatsiooni atraktiivsust ja aasta- aastalt on kõigi tudengite hulgas, sõltumata nende erialast, kasvanud IT-sektori tööandjate atraktiivsus» ütles tööandja brändingu agentuuri Instar tegevjuht Kersti Vannas.

TransferWise’i arendusjuht Alvar Lumberg kommenteeris ettevõtete häid tulemusi noorte seas järgmiselt: «21. sajandi noor tahab teha mõtestatud tööd toetavas ja positiivses õhkkonnas. TransferWise'i kultuur ja väärtused on missiooni- ja koostöökesksed ja meil on hea meel, et tudengid on seda märganud. Meile on oluline olla noore spetsialisti jaoks tõsiseltvõetav tööandja.»

«Enamgi veel kui tööandja, tahame olla partner eneseteostuses – pakkuda arenguvõimalusi ja saada vastu värskeid mõtteid ja energilist panust. Usume, et TransferWise’i atraktiivsus tuleneb ettevõtte selgest missioonist ja avatud, toetavatest väärtustest. Samuti püüame kohalikule kogukonnale nii koolilastele kui ka tudengitele mõeldud ürituste ja praktikavõimalustega oma kogemust ja teadmisi tagasi anda,” lisas Lumberg.

Aastaga on noorte netopalgaootus  kasvanud üle 100 euro 1473 eurolt 2017. aastal 1585 euroni 2018. aastal. Kasvanud on ka kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2017. aastal 827 eurot kuus ja 2018. aastal 889 eurot kuus.

2018. aastal soovib 53 protsenti tudengitest teha erasektoris palgatööd, 20 protsenti töötada avalikus sektoris ja 22 protsenti soovib olla ise enda tööandjaks. Kolmandas sektoris soovib töötada kaks protsenti vastanutest. «Iga aastaga on kasvanud huvi iseendale  tööandjaks olemise ja paindlike töövormide vastu ning me näeme selle trendi jätkumist» kommenteeris Vannas.

2018. aastal on tudengite hinnangul kõige olulisemaks töökohavalikut mõjutavaks teguriks ettevõttepoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine. 83 protsenti tudengitest pidas seda tegurit 45 teise teguri seast kõige olulisemaks. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töösisu ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.

Tudengitest juba 11 protsenti on kooliajal leidnud endale sobiva töö. Samas suur osa (38 protsenti) noortest pole kindlad, kas nad leivad peale kooli lõpetamist oma ootustele vastava töö. Kõige enam soovitakse leida erialast tööd Eestis, kuid 40 protsenti tudengitest oleks väga huvitatud erialasest tööst välismaal.

Tööotsmisel ja tööandja kohta info hankimisel, peab 93 protsenti vastajatest oluliseks kanaliks tööandja kodulehte. Järgnevad interneti töövahenduskeskkonnad ja praktikaprogrammid. 80 protsenti noortest eelistab kasutada sotsiaalmeediat tööandjate kohta info hankimiseks.

«Kui tööandja ei ole sotsiaalmeedias, siis teda noorte silmis ei eksisteeri, sest ta ei jää oma pakkumistega noorte infovälja. Ettevõtted, kes soovivad noori värvata, peavad omama nii head karjäärilehte, videosisu ja seda sotsiaalmeedias jagama. Selleks, et olla edukas, tuleb tunda oma sihtrühma ja olla õigel ajal õiges kohas,» ütles Vannas.

Kõrgkoolide tudengite tööandja maine uuringus osales 5400 üliõpilast majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaar, inseneri, logistika ja teistelt bakalaureuse, magistri- ja doktoriõppe erialadelt 16 Eesti kõrgkoolist. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.

Loe, millist tööd ja tööandjat noored otsivad.

2018.a Eesti kõrgkoolide tudengite tööootuste uuringu 10 atraktiivsemat tööandjat 194 hinnatud organisatsiooni hulgas:

1            TransferWise Ltd

2            Skype Technologies OÜ

3            Microsoft Estonia OÜ

4            Haridus- ja Teadusministeerium

5            AS Tallinna Lennujaam

6            Swedbank AS

7            Eesti Rahvusringhääling

8            Pipedrive OÜ

9            Eesti Energia AS

10          Keskkonnaministeerium

Kutsekoolide atraktiivsemad tööandjad 2018.a. 176 hinnatud organisatsiooni hulgas:

1            HILTON TALLINN PARK

2            Radisson Blu Hotel Olümpia

3            Orkla Eesti AS

4            Fazer Eesti AS

5            AS Sokotel

6            Kaubamaja AS

7            OÜ Swissotel Estonia

8            AS Balbiino

9            Politsei- ja Piirivalveamet

10          AS Tallinna Lennujaam

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles