Vee reklaamlauset ei esitatud hindamiseks tõsimeelselt

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vesi.
Vesi. Foto: SCANPIX

Eelmisel nädalal tekitas palju kõmu Euroopa Komisjoni otsus lükata tagasi vee reklaamlause, et vee joomine aitab vähendada dehüdratatsiooni riski. Samas on räägitud sellestki, et väidet ei esitatud hindamiseks kuigi tõsimeelselt.

Lause esitasid Euroopa toiduohutusametile hindamiseks kaks saksa teadlast: Andreas Hahn ka Moritz Hagenmeyer. Ning väidetavalt oligi nende eesmärk demonstreerida, et toiduohutusamet ja Euroopa Komisjon on terviseväidete üle otsustamisel liialt ranged. Erinevad väljaanded on aga viidanud sellegi, et teadlastepaar on toidutööstuse palgal, nõustades neid just toodete turunduses kasutatavate terviseväidete alal.

Eelmisel nädalal vallandanud kõmule reageeris teiste seas ka Briti karastusjoogi tootjate liit, kes märkis oma avalduses, et tegelikult on Euroopa toiduohutusamet sarnast väidet, kuid pisut erinevas sõnastuses pidanud hindama mitmeid kordi. Need on amet kummutanud, kuid samas on heaks kiidetud väited, mille järgi on vee joomine kasulik inimese normaalsete füüsiliste ja kognitiivsete funktsioonide tagamiseks ning normaalse termoregulatsiooni toimimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles