Sisuturundus

Kuidas püsida kainel rajal?

FOTO: istockphoto.com

Alustasid suure õhinaga uut alkoholivaba elu, kuid juba mõni päev või nädal hiljem oled tagasi endiste harjumuste juures – õhtud mööduvad õlle ja veini seltsis ning nädalavahetused rajult pidutsedes. Kuidas püsida valitud rajal? Ja mida teha siis, kui ikkagi libastud?

Motivatsioon on huvitav asi. Ta ajab sind liikvele, kuid temaga on selline halb lugu, et ta võib kergesti haihtuda. On täiesti tavaline, et uut elu alustatakse suure õhinaga, aga juba varsti hakkad saavutatut võtma iseenesestmõistetavalt ja triivid täiesti märkamatult endiste harjumuste juurde tagasi. Ka ootused joomise vähendamisele võivad olla ebarealistlikud – näiteks, et kui lõpetan joomise, lahenevad elus ka muud jamad. Kui aga päriselt nii ei juhtu, kaob ka motivatsioon mitte juua.

Pea meeles, et kainel rajal püsimine ei ole väike ühekordne projekt, vaid nõuab pikaajalist motivatsiooni. Selle hoidmiseks on päri palju häid nippe:

  • Kiida ennast ka väikeste tulemuste eest. Kõige tähtsam on liikuda paremuse suunas ning on täiesti OK teha seda pisikeste sammudega.
  • Mõtle, miks on sul vaja alkoholi tarvitamist vähendada ja mis on sinu eesmärgid. Analüüsi läbi seni tehtud töö. Seda võib teha ka kirjalikult päevikus ja blogis, miks mitte ka avalikus blogis, mille kaudu leiad kontakti teiste inimestega, kes on samal teel.
  • Leia toetajad ja kaasaelajad! Räägi oma lähedastele, millega sa tegeled ja miks. Küsi nende toetust ja ütle neile, et nad ei ahvatleks sind jooma.
  • Mõtesta oma elu ja mõtle järele, mis on sulle elus oluline! Keha ja meelekontrolliharjutused nagu mediteerimine ja jooga on selleks tegevuseks väga abiks.

Mida teha, kui libastud?

Alati ei lähe kõik nii nagu soovid ja ka kõige tublimad võivad valitult rajalt eksida. Eriti puudutab see alkoholi tarvitamise vähendamist, mille puhul õnnestub harva oma harjumusi tervislikumaks muuta kohe esimesel katsel. Seda teadmist ei maksa siiski aga võtta kui ettekäänet asja pooleli jätmiseks. Kõige olulisem on pärast libastumist uuesti alustada.

Lepi, et joomisharjumuse muutmine ongi raske. Pole vaja ennast lõputult süüdistada, vaid analüüsida, miks nii juhtus. Õpi juhtunust ja hoidu edaspidi situatsioonidest, kus tekib kiusatus klaas haarata. Tuleta meelde, mis aitas sul seni rajal püsida. Tunne ära mustrid, mis sind alkoholi tarvitamiseni viivad ja hoia neist eemale. Ja kõige olulisem – ära heida meelt, vaid tule rajale tagasi!

Liitu algatusega «Septembris ei joo!» ning proovi kaine elu mõnusid!

Kampaaniat  rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi toetuse andmise tingimuste «Kainem ja tervem Eesti» raames.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles