Üha rohkem eestlasi ostab auto internetist

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Auto24 esikülg.

FOTO: Auto24

Uute, aga ka kasutatud autode peamine valik on viimaste aastatega peamiselt kolinud internetti, näitas SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud uuring.

Kasutatud auto valivad internetis Eestis 65 protsenti, Lätis 73 protsenti ning Leedus lausa 80 protsenti potentsiaalsetest ostjatest. Uusi autosid valib veebis 35 protsenti eestlastest, 34 protsenti lätlastest ja 36 protsenti leedukatest, teatas SEB Liising.

Ka liisinguteenuse otsing ja valik kolib aina rohkem digitaalsetesse kanalitesse ning kui oma pank, kuhu eeskätt pöördub 70 protsenti eestlastest, rahuldavat ettepanekut ei tee, uurib teiste liisingupakkujate kodulehtedelt alternatiivseid pakkumisi 45 protsenti Eesti inimestest (Lätis 41, Leedus 43). Liisinguteemalise info saamine autode müügiportaalidest on samuti üsna populaarne ning seda otsib 25 protsenti eestlastest, 22 protsenti lätlastest ja 21 protsenti leedulastest.

«Kogu protsess algab üldjuhul sobiva sõiduki väljavalimisest, kuid üha rohkem on inimesi, kes uurivad esmalt oma kodupangast, kas ja kui kallist autot nad saavad endale lubada. Kuna aeg on kallis ja müüb mugavus, siis aina rohkem ja rohkem tehakse eeltöö ära internetis. Seda nii sobivat autot valides kui ka liisinguvõimalusi uurides,» kommenteeris AS SEB Liisingu juhatuse liige Rein Karofeld.

Üsna väikeseks jäi kõigis Balti riikides autode ost välismaalt. Eestlastest kinnitas vaid neli protsenti küsitletust seda, et plaanivad tuua endale autot välismaalt, Lätis kujunes vastav näitaja kuus protsenti ning Leedus ainult kolm protsenti.

Veel kümme aastat tagasi olid need numbrid oluliselt suuremad. SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus tehtud autoostu- ja kasutamisharjumuste teemaline uuring hõlmas üle 3100 vastaja ning korraldati juunis ja juulis 2018.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles