Sisuturundus

Millised rehvid käituvad jääl kõige turvalisemalt?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Michelin rehv lumel

FOTO: Michelin

Enda kogemuste või autokoolist õpitu baasil teame, et mida kiiremini auto liigub, seda pikemaks muutub tema peatumisteekond. Kui tee on aga vihmast märg, jääs või lumelibe, pikeneb pidurdusmaa veelgi. Loomulikult on siin väga suur roll ka rehvidel. TEST WORLD Product Service pani joonele tuntumate tootjate rehvid ning mõõtis nende võimekust libedates teeoludes.

Testis osalesid kuue tuntud rehvitootja rehvid, mis on loodud just jäisel ajal sõitmiseks. Nendeks olid Michelin X-Ice North 4, Bridgestone Noranza 001, Continental Ice Contact 2, Nokian Hakkappeliitta 9, Goodyear UltraGrip Ice Arctic ja Pirelli Ice Zero rehvid mõõtudes 205/55 R16 91V. Testiautoks oli Volkswagen Golf 7 ning testid viidi läbi detsembrist 2017 kuni jaanuarini 2018.

Esimene test seisnes auto pidurdamises jääl, kui all olid uued rehvid ja seejärel samad rehvid pärast 10 000 km läbimist. Kõige lühema pidurdusteekonnaga kiirusevahemikus 5 km/h ja 30 km/h jääl oli uute rehvide testis Michelin (17,4 meetrit), edastades teisi oluliselt. Pärast 10 000 km läbimist tegelikes kasutustingimustes Põhja-Soomes tehti test uuesti läbi ning taas näitas parimat tulemust Michelin, kelle pidurdustee oli jääl järgmisest 4,8 meetrit lühem. Lumel oli Michelini uue rehvi pidurdusmaaks 23,7 meetrit, millega osutus Michelin X-Ice North 4 taas võitjaks.  

Järgmine test oli jääl juhitavus, mille võitis samuti Michelin, edestas konkurente keskmiselt 3,2 sekundiga. Katse toimus temperatuuride vahemikus -11 kuni 4 C ning distantsi pikkuseks jäärajal oli 1000 meetrit. Lisaks sõiduomadustele mõõdeti ka rehvidest tingitud helitaset salongis ning ka see oli Michelinil detsibellides mõõdetuna väiksem kui teistel.

Michelini X-Ice North 4 eelised:

* Erakordsed kiirendamise ja pidurdamise näitajad jääl tänu 250 naastule

* Optimeeritud haarduvus ja pikaajaline jõudlus

* Lund ja lörtsi eemaldama loodud spetsiaalne V-kujuline turvisemuster

* Unikaalne kummisegu laias temperatuurivahemikus kasutamiseks

* Spetsiaalselt kohandatud turvisemuster laiematele suurustele, et tagada efektiivne haarduvus

* Matemaatilise algoritmi abil paigutatud naastudel on tagatud optimaalne haarduvus ja madal müratase

Äkkpidurduse korral on oluline iga sekund ning seepärast on oluline valida oma sõidukile õiged rehvid! Uuri lisainfot testi võitjast siit!

Artikli allikaks:

(1) Keskmiselt võrreldes konkurentidega jääl pidurdamise katsetusel (kiirusel vahemikus 30 ja 5 km/h) ja jääl kiirendamise katsetusel (vahemikus 5 ja 30 km/h), katsetused viis Michelini tellimusel läbi TEST WORLD Product Service vahemikus dets 2017 kuni jaan 2018 mõõtudes 205/55 R16 91V rehvidel, mis olid paigaldatud sõidukile VW Golf 7, võrreldes MICHELIN X-Ice North 4 rehvi konkureerivate rehvidega BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. 3 katsetuse tingimuse keskmine (-12 °C, -10 °C ja -4 °C).

(2)Keskmiselt võrreldes konkurentidega jääl pidurdamise katsetusel (kiirusel vahemikus 30 ja 5 km/h), katsetused viis Michelini tellimusel läbi TEST WORLD Product Service jaanuaris 2018 mõõtudes 205/55 R16 91V rehvidel, mis olid paigaldatud sõidukile VW Golf 7, võrreldes MICHELIN X-Ice North 4 rehvi konkureerivate rehvidega BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. 2 katsetuse tingimuse keskmine (-15 °C ja -8 °C). 10 000 km korraldatud tegelikes kasutustingimustes Põhja-Soomes.

(3)Jääl juhitavuse katsetus, mille viis Michelini tellimusel läbi TEST WORLD Product Service vahemikus dets 2018 kuni jaan 2018 mõõtudes 205/55 R16 91V rehvidel, mis olid paigaldatud sõidukile VW Golf 7, võrreldes MICHELIN X-Ice North 4 rehvi konkureerivate rehvidega BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkappeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. 2 katsetuse tingimuse keskmine (-11 °C ja 4 °C) mõõdetuna 1000 m jäärajal.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
    Tagasi üles