Rehvivalik WRC-rallidel on kui keeruline mustkunst

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tänu ralliässale Ott Tänakule on Eestis hakanud WRC-sarjale kaasa elama ka kõige autokaugemad inimesed. Võistlusi jälgides kuuleme alalõpmata räägitavat rehvide valikust ning nende vastupidavusest. Miks on rehvivalik nii oluline?

Erinevalt siledal pinnasel ja kinnisel alal toimuvatest vormeli- või mootorratta ringrajavõistlustest leiavad rallid aset asfaldi- ja kruusateedel nii vihma kui ka lumega. Seejuures võib kruusatee olla kivine või tolmune, asfalt sile või abrasiivne ning jäätee klaasjas või konarlik. Seega on rehvitootjate jaoks väljakutse arendada rehve, millel on ühtaegu pidamist erinevatel pinnastel ning nii märjal kui ka kuival teel.

Rallisõitjatele on hea sõidu tegemiseks olulised nii enda professionaalsus ja kogemused, aga ka auto tunnetamine. Hea tunnetuse tagavad masina võimsus, juhitavus ja vedrustus, mis sõltuvadki rehvivalikust. Eesti number üks rallisõitja Ott Tänaku sõnul on päeva lõpuks rehvid üks olulisim detail kogu võidusõidu juures.

Millised rehvid millise ilmaga?

WRC rehvid on laias laastus kahte liiki: pehme ja kõva seguga. Asfaldil kasutatakse esimesi vihmastel tingimustel ja teisi krobelisel asfaldil. Pehme rehv on parem madalamate temperatuuridega sõites, sest ei kulu nii kiirelt. Asfaldirehvidel on enamasti sisemine osa mustrilisem – see parandab rehvi haarduvust märgades oludes. 

Ralliautodele mõeldud kruusarehvid on valmistatud võimalikult tugevast segust, et pidada vastu ka teravamate kividega pinnasel ja tugevaid lööke saades. Spetsiaalne tehnoloogia püüab säästa rehvi purunemise puhul niipalju, et sõitja saaks katse lõpetada. Talverehve on samuti kahte tüüpi: piikidega rehvid jäise tee jaoks ning piikideta pehme lumise tee tarvis.

Üks suuremaid ohukohti rehvidele WRC-rallidel on rehvi väliskülg. Olete näinud, kuidas autod kruusateel suurte kivide vahel rallides külje ette võtavad, nii et kivid ja kruus lendavad? Nii on neil suur oht vigastada rehvi väliskülge, kuid ka sellele on rehvitootjad mõelnud, tugevdades ohukohti spetsiaalse rehviseguga.

Tänavasõidus pärisrallile omase tugevusega rehve ei kohta, kuid hea uudisega rõõmustab Michelin, sest innovaatiline rehv X-ICE North4 on inspiratsiooni saanud just WRC-rallidelt. Tänu uusimale naastude põlvkonnale, mis on kombineeritud maksimaalse haarduvusega turvisemustriga, tagab North 4 kindla püsimise teel. Samas vastab rehv kõigile seadusega tänavaliikluses lubatud nõuetele.

Michelin rehv lumel
Michelin rehv lumel Foto: Michelin

WRC ralli on meeskonnasport, kus sõitja ja kaardilugeja ei suudaks kõige eest hoolitseda. Selleks on olemas tiim, kelle ülesanne on vaadata üle kohalikud teeolud, märgistada ohukohad ja arvestada ilmastikuga ning otsustada, milliseid rehve tuleb konkreetsel rallil kasutada.

Kui otsid tulevaks talveks uut talverehvi, siis võid Michelini X-ICE North4 kohta uurida siit!

Copy
Tagasi üles