Kaubanduskoda: kauplusteketid peaksid rohkem väärtustama kodumaist

Kurgid poeletil.

FOTO: Priit Simson

Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus tõdes Rimi jaekaubanduskonverentsil, et kodumaised väiketootjad tunnetavad eestimaise tooraine turupositsiooni kahanemist.


Sõrmuse hinnangul aitaks antud olukorda parandada kauplustekettide paindlikus väiketootjatega suheldes. Rohkem tuleks tema sõnul väärtustada kodumaist, sest täna on kodumaine tooraine kaotamas oma kohta: «On selge, et tarbijad on muutunud hinnatundlikumaks, kuid kuskil võiks siiski piir olla, sest vorst, milles on liha asemel vesi, rasv ja nahk on juba liiast.»

Ta lisas, et täna, kus tarbija otsustab valdavalt hinna järgi, ei peaks ka nii palju toodetele reklaami tegema, sest hinnatundlik tarbija leiab selle toote nagunii üles ning ainult hinnale rõhumisega kallutatakse soodsamate toodete poole ka neid, kes saaksid endale oluliselt kvaliteetsemaid tooteid lubada. «Või ongi see meie tulevik, et jooksemegi ainult kollaseid silte mööda?» esitas Sõrmus küsimuse.

Mehe sõnul aitaks Eesti väiketootjat see, kui suured kaubandusketid oleksid väiketootjate suhtes paindlikumad, sest see on ilmselge, et väiketootja ressursid ei võimalda samaväärsel tasemel konkureerida suurtööstustega.

Sõrmuse hinnangul võiks olla Eesti kauplustes rohkem panustatud ka kodumaise toodangu esiletõstmisele. «Siinkohal on heaks näiteks kodumaiseid tooteid tähistavad Lipumärk ja Pääsukesemärk,» möönis ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles