Kaubanduskoda: kauplusteketid peaksid rohkem väärtustama kodumaist

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kurgid poeletil.
Kurgid poeletil. Foto: Priit Simson

Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus tõdes Rimi jaekaubanduskonverentsil, et kodumaised väiketootjad tunnetavad eestimaise tooraine turupositsiooni kahanemist.


Sõrmuse hinnangul aitaks antud olukorda parandada kauplustekettide paindlikus väiketootjatega suheldes. Rohkem tuleks tema sõnul väärtustada kodumaist, sest täna on kodumaine tooraine kaotamas oma kohta: «On selge, et tarbijad on muutunud hinnatundlikumaks, kuid kuskil võiks siiski piir olla, sest vorst, milles on liha asemel vesi, rasv ja nahk on juba liiast.»

Ta lisas, et täna, kus tarbija otsustab valdavalt hinna järgi, ei peaks ka nii palju toodetele reklaami tegema, sest hinnatundlik tarbija leiab selle toote nagunii üles ning ainult hinnale rõhumisega kallutatakse soodsamate toodete poole ka neid, kes saaksid endale oluliselt kvaliteetsemaid tooteid lubada. «Või ongi see meie tulevik, et jooksemegi ainult kollaseid silte mööda?» esitas Sõrmus küsimuse.

Mehe sõnul aitaks Eesti väiketootjat see, kui suured kaubandusketid oleksid väiketootjate suhtes paindlikumad, sest see on ilmselge, et väiketootja ressursid ei võimalda samaväärsel tasemel konkureerida suurtööstustega.

Sõrmuse hinnangul võiks olla Eesti kauplustes rohkem panustatud ka kodumaise toodangu esiletõstmisele. «Siinkohal on heaks näiteks kodumaiseid tooteid tähistavad Lipumärk ja Pääsukesemärk,» möönis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles