Soomlane vihastas suurte postikulude peale ja lõi oma netikirbuka

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lasteriided kirbukal.
Lasteriided kirbukal. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Mees vihastas internetipoodidest tellitud kauba postikulu hinna peale ja lõi uue süsteemi.

Soomlane Ossi Salo jälgis aastaid, kuidas ta naine veebi kaudu kasutatud riideid ostis, makstes sealjuures postikulu eest tihti rohkem, kui tellitud asi ise väärt oli, vahendab yle.fi. «Kolmeeurose kleidi postikulu maksis viis eurot. Odavate riiete ostmine oli küllaltki keeruliseks tehtud,» sõnas Salo, kes töötas sel ajal ühes veebipoes.

Mees hakkas mõtlema, kuidas kasutatud riiete veebikaubandust odavamaks ja mugavamaks teha. Lõpuks tuli ta välja oma netikirbukaga, mis korraldab ostetud riiete logistika ise – Vähänkäytetty.fi. Müüja lisab pildid oma müüdavatest toodetest veebilehele, kust ostja saab valida enda soovitud tooted. Ostes mitme müüja käest, ei pea klient kõigile müüjatele erialdi postkulu maksma, sest Salo loodud veebileht saadab need ostjale ühe postipaki hinnaga. Netikirbukas lisab igale tootele 1,90 eurot käsitlustasu.

Veebilehel on ka konkurente – nii kohalikul turul tegutsevad Emmy ja Rekki kui ka ülemaailmne Facebook. Kõigi veebipoodide eesmärk on aga üks – muuta kasutatud riiete müümine ja ostmine mugavamaks ja lihtsamaks. Vähänkäytetty.fi lehte peetakse üheks soodsamaks – enamik kaupu jääb 5–6 euro juurde. Emmy ja Rekki veebipoed keskenduvad aga pigem kasutatud brändikaupade müügile.

«Ma tean omast kogemusest, et kui sul on väikesed lapsed ja palju asju, siis kõikide nende asjade müümine on tohutult tülikas,» sõnas veebipoe Emmy looja Hanna Autio.

Kasutatud riiete veebipoed ei ole suunatud ainult Soome turule. Näiteks saavad ka Eestis elavad inimesed tellida kaupa Emmyst.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles