Üha enam ostjaid valib mustal reedel poe asemel arvuti

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Musta reede hullus on levinud üle maailma. Fotol Sao Paulos (Brasiilia)
Musta reede hullus on levinud üle maailma. Fotol Sao Paulos (Brasiilia) Foto: Cris Faga/SIPA / Cris Faga/SIPA/Scanpix

Tänupühad ja must reede näitasid taas, et üha enam ameeriklasi eelistavad ostlemisel mitte minna poodi, vaid võtta oma arvuti või nutitelefon ja teha seda kodunt.

Nädalavahetus näitas, et musta reede tähendus on muutunud. Kui varem mindi hommikul tunglema kaubamajade uste taha, siis nüüd on sel päeval tihe online-liiklus, kirjutab Reuters.

Konsultatsioonifirma Deloitte & Touche partner Bill Park ütles uudisteagentuurile, et veebimüük on hakanud traditsiooniliste poodide müüki täiendama ning müüjate ja ostjate kahe platvormi vahel on hakanud toimuma konvergents. Üha rohkem jaemüüjaid, nagu Walmart ja Amazon müüvad nii online- kui ka tavapoes.

Adobe Analytics, kes jälgib 80 USA suurema jaemüüja liiklust, andmetel kasvas mustal reedel veebimüük 23 protsenti üle kuue miljardi dollarini. Tänupühade ajal kasvas müük 28 protsenti 3,7 miljardi dollarini.

Esialgne hinnangu, mida uurib analüüsikeskus RetailNext, kohaselt langes tavapoodide käive neli kuni seitse protsenti ning kauplustes käimine langes viis kuni üheksa protsenti. Täpseid jaemüüjate numbreid pole veel saada.

Eelmisel aastal langes tavapoodide käive tänupühade ja musta reede nädalavahetusel 8,9 protsenti ning kauplustest käijate arv 4,4 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles