Kleit vaid foto jaoks: Instagrami-kasutajad ostavad riideid pildistamiseks ja tagastavad need hiljem poodi (1)

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Instagram.
Instagram. Foto: STRINGER / AFP

Peeneks ürituseks riideeseme ostmine, hinnasedelite peitmine ja hiljem sama riideeseme tagastamine poodi ei ole läänemaailmas midagi uut. Nüüd harrastavad seda ka Instagrami-kasutajad, kes pärast pildi tegemist riideeseme poodi tagasi viivad.

Krediitkaardiettevõtte Barclaycardi tehtud uuringus tunnistas üks kümnest Suurbritannia ostlejast, et ta on ostnud mõne riideeseme kõigest selleks, et sellest pilt sotsiaalmeediasse teha ja hiljem tagastada, vahendab Quartzy. Selleks kasutatakse suisa eraldi tähistust OOTD («outfit of the day» ehk tänase päeva riietus).

Uuringust selgus, et kõige rohkem harrastavad sellist käitumist 35–44-aastased meessoost ostlejad. Olulise remargina tuleb kindlasti välja tuua, et uuringusse ei olnud hõlmatud teismelised, kes on Instagrami ühed suurimad kasutajad.

Barclaycardi andmetel võib e-kaubanduse uus trend «proovi enne, kui ostad» – kus inimesed maksavad internetist tellitud riiete eest alles siis, kui on neid selga proovinud – tagastamise harjumusele veel hoogu juurde anda.

Sotsiaalmeedia tõus on tähendanud seda, et oma brändi ja väljanägemise eest peavad hoolitsema ka inimesed, kes ei ole kuulsad. Kuna me pidevalt dokumenteerime oma elusid ja postitame seikasid oma eludest teistele vaatamiseks, siis on sama riietuseseme kandmine mitmel pildil muutunud moefopaaks.

Uue trendi tõusuga on tekkinud juurde ka poode, mille sihtgrupp ongi Instagrami kasutada. Ühena neist on näiteks Fashion Nova. «Need riided ongi mõeldud ühekordseks kandmiseks ja üles pildistamiseks,» kirjutas vabakutseline ajakirjanik Allison P. Davis. Teine Instagrami kasutajate lemmik on Rent the Runway, mis innustab kliente riideid pärast selga panemist tagasi saatma ja laenutab väikese tasu eest disainerriideid.

Osa Instagrami kasutajaid liigub aga vastupidises suunas. Nimelt on keskkonnasõbralikemate Instagrami-kasutajate seas tõusmas trend osta pigem väike kogus kvaliteetseid ja kauakestvaid riideid, mida nad saavad oma teiste riietega kombineerida, selmet osta suur kogus ühekordseks kasutamiseks mõeldud kiirmoekettide riideid. Seda trendi järgivad ka Kate Middleton ja Michelle Obama.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles