Kaubandusmeka avaldab, millised on tänavused jõuluhitid

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõulumeeleolu piastab välja ka kaupluste vaateakendest.
Jõulumeeleolu piastab välja ka kaupluste vaateakendest. Foto: Andres Haabu / Postimees

Jõulude ajal on kaubanduskeskustes palju sagimist ja uudishimulikke päkapikke, kes täidavad jõuluvana kingikotte.

Rocca al Mare keskuse kauplusted andsid teada, millised on nende pühade hitt-tooted, mida kõige rohkem osta eelistatakse.

Kingad ja rõivad

ABC Kinga poes on jõulueelsel perioodil traditsiooniliselt kingihittideks kotid, rahakotid ja sussid. Kottidest eelistatakse pidulikke ridiküli tüüpi peokotte, mida ostetakse nii kingikotti panemiseks kui ka aastalõpupidusid silmas pidades iseendale.

Pidulikke kingi ostetakse eeskätt pidustusi silmas pidades sh aastavahetuse tarvis. Praktilise meelega päkapikud valivad kingituseks päris sageli ka jalatseid – näiteks vanaisale talvesaapad või pojale mugavad talvetossud. Võrreldes tavapärasega kasvavad susside ja rahakottide käibed kümme korda suuremaks.

Cropp, Reserved, House, Sinsay ja Mohito riidekauplustes on kõige minevam jõulukaup sviitrid. «Meie brändi kauplustes lähevad väga hästi kaubaks jõulusviitrid. Lisaks ostetakse sädelevaid kleite, pluuse ja seelikuid,» ütles LPP Grupi turundusspetsialist Olivia Laul.

Prismas algavad pühadeostud juba novembri lõpus, kui hakatakse rohkem ostma pidulikke rõivaid ja jalanõusid, detsembris ostetakse aga üha rohkem välisriideid ja talvesaapaid. Talviselt lumiste ilmade saabudes hakkavad inimesed rohkem ostma ka suusariideid ja spordipesu. 

Spordikaupadest on Rademaris kõige menukamad kingid soe pesu ja sokid.

Mänguasjad

Teatavasti on pühade aegu mänguasjadel eriline roll jõuluvana kingikotis, kuna sajad tuhanded lapsed ootavad juba pikkisilmi jõuluvana. XS Mänguasjad kauplustes on sellel aastal kõige populaarsemad L.O.L. üllatuskomplektid ja interaktiivne Poopsie ükssarvik.

«Kindlasti on oodatuimad kingitused väikeste preilide seas ka kaunid ja klassikalised suured nukud, poiste meeli aga köidavad robotmänguasjad. Kogu perele võiks rõõmu pakkuda aga lauamängude klassika ehk Monopoly, millest on olemas ka elektrooniline verisoon koos kaardimakse terminaliga,» ütles XS Mänguasjad turunduskoordinaator Chrislyn Kikkas. «Jätkuvalt populaarsed on ka erinevad vahvad interaktiivsed loomakesed».

Ka Prismas on mänguasjadest sel aastal väga populaarsed kõik L.O.L. tooted, kuid populaarseid tooteid on teisigi. «Palju ostetakse ka ükssarvikuid ja ükssarvikutega tooteid. Samuti erinevaid laua- ja seltskonnamänge ning erinevad puslesid,» ütles Prisma kommunikatsioonijuht Piret Lankots. «Kasvutrendi näitavad ka meisterduskomplektid, mis sobivad nii lastele kui täiskasvanutele jõuluehete ja kaartide meisterdamiseks ning kindlasti mänguloomad ja mängukonsoolid.»

Kosmeetika

Ilukaupadest on sel aastal väga populaarsed Mitomo kangasmaskide kinkekarbid, nahahoolduse klassikutest Clinique komplektid ja Elizabeth Ardeni kaheksa tunni kreemi ja huuleläikega komplekt. I.L.U. kaupluses ostetakse jõuludeks veel ka Londonist pärit PIXI meigi ja nahahoolduse komplekte.

Parfüümidest armastavad päkapikud kõige enam osta Boss The Scent naiste parfüümi ja meeste tualettveega komplekte. Väga hästi ostetakse ka Clinique, Artdeco, Max Factor ja Lancome meigikomplekte ning erinevaid juuksehoolduse komplekte. Populaarseks kingituseks ka parfüümid alates klassikalisest Chanel’ist ja lõpetades nišiparfüümidega Miller Harrise või Penhaligons’i valikust. 

Toidu- ja kodukaubad

Rocca al Mares asuva Home4you kodukaupade kaupluse hitt-tooted on jõulude ajal küünlad, pleedid ja kingikotid. Müüakse palju ka trendikaid tooteid, kuid neid ei saa jõuluhittideks nimetada. Eesti inimene eelistab kinkida siiski pigem praktilisi asju, oskab kaupluse juhataja Anneli Raun öelda.

Toidukaupadest on Prismas populaarsemad klassikalised jõuluroad – verivorstid, seapraad, praekapsas ja kõrvitsasalat.

Huvitava faktina võib välja tuua selle, et võrreldes möödunud aastaga ostetakse rohkem mandariine. «Mandariin on selgelt hooajaline toode, mida müüme pühade ajal ligi 50 korda rohkem kui septembris. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on mandariinide müük tõusnud,» ütles Prisma kommunikatsioonijuht Piret Lankots.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles