Eestis puhkes e-ostlemise buum

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlased e-ostlevad aina enam.
Eestlased e-ostlevad aina enam. Foto: Kheng Ho Toh / PantherMedia / Kheng Ho Toh

Eestlaste ostuaktiivsus e-kanalites kasvab SEB panga andmetel lausa mühinal, kusjuures enim kasvanud reisiostud ja sõidujagamine.

Eesti inimeste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis. 2018. aastal ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOP-is kolmandat kohta. E-ostude mahtude poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel aga majutusteenuste pakkujad.

«Eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites on vähemalt viimase kolme aasta jooksul tugev trend olnud. Kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad,» rääkis SEB erakliendi segmendijuht Triin Raudsepp.

Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes ostu – müügikanalites tegid 2017. aastal takso – ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud on aastaga kasvanud ligi 1750%. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-list kasvu.  Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30-s.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles