Eestis puhkes e-ostlemise buum

Eestlased e-ostlevad aina enam.

FOTO: Kheng Ho Toh / PantherMedia / Kheng Ho Toh

Kuula artiklit

Eestlaste ostuaktiivsus e-kanalites kasvab SEB panga andmetel lausa mühinal, kusjuures enim kasvanud reisiostud ja sõidujagamine.

Eesti inimeste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis. 2018. aastal ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOP-is kolmandat kohta. E-ostude mahtude poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel aga majutusteenuste pakkujad.

«Eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites on vähemalt viimase kolme aasta jooksul tugev trend olnud. Kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad,» rääkis SEB erakliendi segmendijuht Triin Raudsepp.

Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes ostu – müügikanalites tegid 2017. aastal takso – ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud on aastaga kasvanud ligi 1750%. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-list kasvu.  Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30-s.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles