Tasub teada: mis juhtub, kui talvel auto pesemata jätta?

Maria Joost
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Auto pesulas.
Auto pesulas. Foto: Elmo Riig / Sakala

Lumisel ja külmal talvel, kui tänavaid soolatatakse, seisavad paljud autoomanikud dilemma ees – kas pesta autot või kui tihti pesta autot ja ega miinuskraadid märjale autole liiga ei tee.

Autokeretöödega tegelev Hitehi autoteeninduse tegevjuhi Raul Põdersalu sõnul tuleb talvistel teedel liikuva sõiduki omanikul auto välimuse eest hoolitsemisel tähelepanu pöörata mitmele asjale.

Näiteks tuleks sõiduki puhastamisel kasutada harja. «Plastkraabitsad ja lumelabidad võivad sõiduki värvipinda kahjustada,» selgitas ta.

Vastupidi levinud arvamusele, ei ole mõistlik autot lumisel talvel garaažis hoida. «Nimelt hakkavad soojades ning niisketes tingimustes toimuma elektrokeemilised protsessid (nt korrosiooni arenemine), kus kereõõnsustesse kogunenud kloriidid aktiivselt metalliga reageerima hakkavad,» märkis Põdersalu. Ta täpsustas, et kui autoomanikul pole võimalust peale igakordset kasutamist auto rattakoopaid, põhjaosa, lävekarpe ja uste sisepindu puhtaks pesta, on soovitav hoida sõiduk välitingimustes värske õhu käes.

Sõidukite pesu tuleks Põdersalu sõnul teha iga paari nädala järel, et eemaldada värvkatte mikropragudesse ja kereõõnsustesse kogunenud talvel teedele puistatavad kloriidid, mis sõiduki värvkatet ja metalli kahjustavad. «Määrdunud sõidukite puhul kasuta leotuspesuaineid, et mustus enne pesu sõiduki värvkatte küljest lahti leotada,» soovitas Põdersalu.

Pesemisvõimalusi on palju – võib käia mõnes autopesulas, kus meistrid sõiduki käsitsi läikima löövad, automaatses autopesulas, kus masinad autot puhtaks hõõruvad või selvepesulas, kus tuleb ise käed külge lüüa ja autolt mustus ja sool maha pesta. «Selvepesulate puhul on oluline, et pesuprogramm tuleb läbida vastavalt järjekorrale – nii toimivad pesuained efektiivsemalt,» selgitas Põdersalu ja märkis, et pesukeemiat tuleb kasutada vastavalt tootja poolt välja antud kasutusjuhendile, sest on oht kahjustada sõiduki plast-  ja kroompindu.

Leotusvahendite puhul tuleks jälgida ka, et vahend ei satuks sõiduki tuledele, sest see kahjustab plastist laternaklaase ning need võivad praguneda.

Enamikus autopesulates on võimalik valida ka pigipesu. Põdersalu sõnul ei tasu selle pesurežiimiga üle pingutada ja pigipesu tuleks ette võtta pigem harvem, sest pigipesuaine kahjustab sõiduki värvimata plastpindasid. «Peale pesu tuleb sõiduk rohke veega loputada, et eemaldada pesuainete jäägid, mis pinnale jäädes võivad pindu kahjustada,» juhendas ta. «Kuivata sõiduk hoolega, eriti uksetihendid ja lukusüsteem, sest külmudes on oht nende kinnijäätumisele. Kuivatamisel ära kasuta suruõhku, sest seeläbi satub niiskus sinna, kust on seda hiljem on raske eemaldada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles